Längre resor med valp?

Aliide

Trådstartare
När kan man eg. börja resa bort under en längre period med hunden? Jag vill kunna ha med mig min hund överallt och därför behövs det naturligtvis träning. Hur gammal bör en valp vara för att inte "ta stryk" av mer påfrestande miljöträningar? Tågresor, andra människor, ny sovplats osv? :confused:
 
Mina svärföräldrar bo ca 25 mil bort. Jag brukade ta med mig Muffin från det att hon var 14 veckor ungefär. Då hade hon vant sig vid mig, min sambo och hemmet.

Oftast åkte vi bil utt och bodde där någon vecka, men ibland åkte vi tåg.

Det viktiga tycker jag är att träna ordentligt innan, både med att åka bil och tåg och andra saker man kan stöta på under hudens liv. Det behöver inte vara länge/långt men hunden skall klara av att tex åka hiss, bil, tåg mm mm.

Lycka till!

:bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 515
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 123
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
687
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp