Längtan... Och ekonomi

Potatisbulle

Trådstartare
Hej!

Har läst här mycket men inte haft en egen användare, men nu tyckte jag att det var dags!! :D

Jag har velat ha en hund nu i flera, flera år, men av ekonomiska skäl låtit bli att skaffa en. Jag är hundvakt ofta åt vänner och bekanta så jag är mycket väl medveten om vad det innebär att ha en hund. Läser böcker, forum osv... Slukar allt jag hittar för att lära mig så mycket som möjligt.

Nu är det så att jag studerar, läser ett program. På distans, så jag är hemma i princip jämt. Min sambo har ett eget litet företag han driver hemifrån. Så hunden skulle ha sällskap i princip jämt, förutom enstaka gånger i månaden, och då kanske max fyra timmar. Självklart inte i början, då ser vi till att ordna det på annat sätt. Jag har redan fem stycken villiga hundvakter, så på något sätt ska nog det mesta lösa sig.
Och min sambo (sedan måånga år) ser det som att skaffa barn. Alltså väldigt seriöst, vilket känns underbart att han tar min längtan och intresse så allvarligt.

Men ekonomin... Jag känner att jag backar där. Jag längtar efter en hund så innerligt, och nu har jag ju tiden att lägga på grunden ordentligt och så vidare... Jag vet att jag skulle kunna sköta om en hund bra. Jag har iallafall grundläggande kunskaper, ordentligt med intresse och viljan att lära mig mer. Jag skulle verkligen vilja ha en kompis att gå skogspromenader med, träna trick (jag älskar klickerträning), spår, lydnad, agility.... Eller vad nu just den hunden skulle tycka var roligt att göra. Det är det viktigaste.

Vi har utan problem råd med dom rullande kostnaderna. Men inte så att vi har 20 000 kvar varje månad till eventuella vet. kostnader. En liten buffert till hela hushållet finns, men den är ju inte superstor....