Bukefalos 28 år!

Lära sig gitarr?

viriel

Trådstartare
Tänkte att jag skulle uppfylla en dröm jag länge haft och lära mig spela gitarr. Kommer inte ta lektioner eller så, har vänner som spelar som kan hjälpa men det mesta arbetet lär kag få göra själv, så undrar om ni har några tips? Ni som är självlärda, hade ni nån strategi eller bara körde ni på? Hur ofta, hur länge etc? Fått tips om att kolla typ youtube efter "lektioner", använde ni sånt och isf, har ni någon bra att tipsa om? Allt är av intresse!

Kan också tillägga att jag saknar taktkänsla och är rätt så tondöv, tips för att träna upp detta någon? :D
 
Tänkte att jag skulle uppfylla en dröm jag länge haft och lära mig spela gitarr. Kommer inte ta lektioner eller så, har vänner som spelar som kan hjälpa men det mesta arbetet lär kag få göra själv, så undrar om ni har några tips? Ni som är självlärda, hade ni nån strategi eller bara körde ni på? Hur ofta, hur länge etc? Fått tips om att kolla typ youtube efter "lektioner", använde ni sånt och isf, har ni någon bra att tipsa om? Allt är av intresse!

Kan också tillägga att jag saknar taktkänsla och är rätt så tondöv, tips för att träna upp detta någon? :D
Det finns en skitbra pryl som jag kan tipsa om ifall du påminner mig i morgon kväll :p är inte hemma och programmet eller vad det var finns på sambons dator. Steg för steg i lagom takt och går igenom viktiga delar.
 
Det finns en skitbra pryl som jag kan tipsa om ifall du påminner mig i morgon kväll :p är inte hemma och programmet eller vad det var finns på sambons dator. Steg för steg i lagom takt och går igenom viktiga delar.

Jaa låter jättebra så här är påminnelsen :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Jag har alltid velat spela piano, tycker det är så vackert men jag har aldrig gjort något för att följa drömmen. Men nu när jag fyllde...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 198
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 460
Senast: vtok
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
33 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp