Låg midja - Ridbyxor - Lista

Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

är dålig på det, försöker själv hitta ridbyxor med bra skoning just nu. jag har ett par "billiga" från hööks (700:-) med stretchig skoning i nåt konstmatrial tror jag, helt underbara. sen beställde jag ett par andra från hööks på rean, med ett annat matrial i skoningen.
det jag inte vet är om det är någon skillnad i fästet i sadeln med de olika skoningarna, hmm. nån som vet?
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Ja. På mig är de så låga att de knappt når upp på höften. Är de lägsta jag har provat.

Om de är mysko så har du säkert köpt några ur den kollektionen som var felsydda. De såldes ju ut väldigt billigt och det varierade från affär till affär vad det var på byxan som var felsytt.

Mina var sydda för trångt i benen men de passade mig ändå. Fick 2 par för 498:- !! Och mina är iaf superduper-sköna även om jag hellre hade velat ha normal midja.

Hehe, jag ger mig, red i dem idag, och de är riktigt låga i midjan (så nästa gång blir det björn borg-trosor, för man visade ju nästan lite :rofl:)

Ok, tack för upplysningen!, köpte också de som såldes ut, viste dock inte vad det var för fel.. men skönt att höra att de nog var sydda trånga, för de sitter tajt och då tog jag ändå 38 :o, alal andra ridbycor/märken är 36 stora..
Och jag håller med om att de är sköna.. trånga upptill i skoningen, alltså så det är svårt att sitta i sadeln... (elelr så har jag bred häst, eller extremfeta lår..)

aja en bild från idag med de byxorna, har ett par (mörk)grå också, dessa är beiga.
http://www.lunarstorm.se/JoizMedS/galleri/561
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett...
Svar
7
· Visningar
1 255
R
Utrustning Skulle behöva lite tips på ridbyxor som är extra långa i benen, och gärna smalare i modellen. Har grymt svårt att hitta ridbyxor som...
Svar
18
· Visningar
2 748
Senast: panaccea
·
Utrustning Eftersom jag nästan bara använder mina pikeur cindy nu tycker jag alla "gamla" ridbyxor med hög midja är så obekväma. Men gillar ju...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: bambi82
·
E
Utrustning finns sådana överhuvudtaget? tycker jag är ganska normalbyggd, 168 cm/57 kg, men tycker att alla ridbyxor jag provar är superhöga i...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: alisson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp