Bukefalos 28 år!

Låg skalltröskel?

F

Fannsan

Jag läste någonstans att Tollaren har "låg skalltröskel". Vad menas med det? Skäller den mkt eller lite??? :confused:
 
Sv: Låg skalltröskel?

Låg skalltröskel = skäller MINDRE,dvs.tystlåten.... :angel: tror jag.
Du kommer säkert få många bra svar än mig på din fråga!
 
Sv: Låg skalltröskel?

Ja antingen betyder det att de skäller sällan eller att de skäller för ingenting... Alltså att tröskeln är låg...:angel:
 
Sv: Låg skalltröskel?

:rofl: :rofl: Ja, för mig betyder det ju att antingen skäller hunden väldigt lite eller oxå inte alls därav LÅG SKALLTRÖSKEL :angel: :D
 
Sv: Låg skalltröskel?

Okej, då antar jag väl att de inte skäller mycket, det är bra!
Förresten, var kommer hundarnas skall ifrån? Vargar skäller väl aldrig? Eller har jag helt fel för mig? :p
 
Sv: Låg skalltröskel?

Låg skalltröskel skulle jag tolka som om de inte behöver mycket stimuli för att börja skälla, dvs de skäller ofta.
En låg kramptröskel betyder att hunden lättare får krampanfall.

De tollare jag stött på (mamma har haft/har 3 stycken) har varken skällt mer eller mindre än någon annan ras.
 
Sv: Låg skalltröskel?

Okej, då antar jag väl att de inte skäller mycket, det är bra!
Förresten, var kommer hundarnas skall ifrån? Vargar skäller väl aldrig? Eller har jag helt fel för mig? :p

Vargar YLAR. Det finns väl hundar, som oxå ylar...Det är nog Sibirian Husky (stavning??) o andra polarhundar, som ylar, har jag för mig.
 
Sv: Låg skalltröskel?

Ju högre tröskel ju svårare att ta sig över.
Ju lägre tröskel ju lättare.

Så låg tröskel gör det lättare att skälla.
 
Sv: Låg skalltröskel?

Låter skumt....?? Tycker det betyder att hunden skäller titt och tätt, men retrievers är ju tysta hundar! (i allafall de andra raserna)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud. Doris tycker att örnen var väldigt...
2
Svar
25
· Visningar
1 710
Senast: Reville
·
Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 956
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 495
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp