Låg skalltröskel?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Fannsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 331
F

Fannsan

Jag läste någonstans att Tollaren har "låg skalltröskel". Vad menas med det? Skäller den mkt eller lite??? :confused:

Sv: Låg skalltröskel?

Låg skalltröskel = skäller MINDRE,dvs.tystlåten.... :angel: tror jag.
Du kommer säkert få många bra svar än mig på din fråga!

Ja antingen betyder det att de skäller sällan eller att de skäller för ingenting... Alltså att tröskeln är låg...:angel:

:rofl: :rofl: Ja, för mig betyder det ju att antingen skäller hunden väldigt lite eller oxå inte alls därav LÅG SKALLTRÖSKEL :angel: :D

Okej, då antar jag väl att de inte skäller mycket, det är bra!
Förresten, var kommer hundarnas skall ifrån? Vargar skäller väl aldrig? Eller har jag helt fel för mig? :p

Låg skalltröskel skulle jag tolka som om de inte behöver mycket stimuli för att börja skälla, dvs de skäller ofta.
En låg kramptröskel betyder att hunden lättare får krampanfall.

De tollare jag stött på (mamma har haft/har 3 stycken) har varken skällt mer eller mindre än någon annan ras.

Okej, då antar jag väl att de inte skäller mycket, det är bra!
Förresten, var kommer hundarnas skall ifrån? Vargar skäller väl aldrig? Eller har jag helt fel för mig? :p

Vargar YLAR. Det finns väl hundar, som oxå ylar...Det är nog Sibirian Husky (stavning??) o andra polarhundar, som ylar, har jag för mig.

Ju högre tröskel ju svårare att ta sig över.
Ju lägre tröskel ju lättare.

Så låg tröskel gör det lättare att skälla.

Låter skumt....?? Tycker det betyder att hunden skäller titt och tätt, men retrievers är ju tysta hundar! (i allafall de andra raserna)

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 073
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 514
Senast: Milosari
·
Hundträning Vad kan man göra rent konkret för att en hund ska känna sig trygg när andra hundar passerar eller man själv passerar andra? Utan att...
Svar
12
· Visningar
1 104
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka