låg TShalt

M

maximilia

fick analysen på höet/ensilaget idag. TS på ensilaget är 45% bara, då måste jag ju ge jättemycket! hade tänkt ge 2-3 kg hö (lunch i hagen) med TS 84%, och sedan ensilage inne morgon, eftermiddag och kväll. men det blir ju jättemycket då, hon behöver minst 5kg TS/dag eftersom hon väger 500kg. eller har jag tänkt helt fel? jag är väldigt grön på det här med foderstater...
 
Ett kg hö motsvarar 1,9 kg hösilage med den ts halten.
( 0,84 / 0,45 )
 
har räknat lite... om hon får 2 kg hö, behöver hon minst 9 kg ensilage. då är hon uppe i ca 5,7 kg TS. det borde väl räcka? eller ska jag ge mer hö och mindre ensilage? vad hade ni gjort?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 069
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 491
Senast: Fazeem
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 643
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 239
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp