Extremt många rum är fyrkantiga. Du kanske menar kvadratiskt?2. Är rummet fyrkantigt? Räkna med 15% extra, kanske lite till om du är helt ovan.
Men oavsett, 15% är rätt mycket overkill på större golv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Extremt många rum är fyrkantiga. Du kanske menar kvadratiskt?2. Är rummet fyrkantigt? Räkna med 15% extra, kanske lite till om du är helt ovan.
Kapa, vilket du behöver göra varje längd, gör du lätt med en vanlig fogsvans efter att du ritat med vinkelhake. Kapsnitten är ju inte superkritiska om du skall sätta golvlister ovanför. En ger/kap cirkelsåg underlättar stort om det är mycket som skall läggas, men den dammar också mer. Har du ingen redan så behöver du inte köpa en just för detta.1) Vad behöver jag för sorts såg?
Köp så att du har kanske 5-6 längder mer än du behöver, ytan som behövs kan du uppskatta väldigt exakt men det är sannolikt att du kommer att såga fel några gånger eller knäcka någon klickfog.2) Om jag mäter rummet och får det till, säg, 9 kvadratmeter hur mycket "extra" måste jag då köpa för att vara säker på att golvet ska räcka?
Nej, jag menar ett fyrkantigt rum utan udda vinklar eller in/utbyggnader.Extremt många rum är fyrkantiga. Du kanske menar kvadratiskt?
Men oavsett, 15% är rätt mycket overkill på större golv.
Det brukar var runt 3 kvm i ett paket så köp 4 paket.Ett par frågor till:
1) Vad behöver jag för sorts såg?
2) Om jag mäter rummet och får det till, säg, 9 kvadratmeter hur mycket "extra" måste jag då köpa för att vara säker på att golvet ska räcka? Jag brukar vara bra på att överdriva. Jag köpte t.ex. tre spannar färg sist, och klarade mig på en........Men det hade varit skönt att inte släpa hem hur mycket extra golv som helst. Samtidigt har jag ca 6 mil till affären, så det är lite trist om det jag köper inte räcker.......