Lågprismärken

Sv: Lågprismärken

Det där stämmer inte.. Acer gör faktiskt riktigt bra datorer och detta har jag fått höra av en som själv säljer datorer (INTE Acer) Acer är en riktigt stor tillverkare som inte är lika känd i sverige men av vad jag har hört är de LÅNGT bättre än många av de mer kändare märkena.. har själv 2st och de fungerar helt prickfritt.
Däremot har jag flera kompisar som har märken av mer kända tillverkare och DE går däremot sönder ofta.. Mina har jag dessutom misshandlat rätt rejlt.. tex så brukar jag ha med den ena (billigaste) ut på sjön och köra som GPS-plotter.. den skakas om rätt bra och är utsatt för en hel del fukt!

Vad det beror på kan jag inte svara på, jag har flera fotografkompisar som köpte Acer för att dels ha med på resor och använda som backup enhet ute på fält. De pallade inte trycket för fem öre. Kanske är PS och LR som datorerna inte tål ;)
 
Sv: Lågprismärken

Att du har några bekanta som råkat ut för det kan väl knappast betyda att ALLA Acers datorer är skit?

Sen kanske man inte ska jämföra ett lågprismärke med värstingarna, självklart skiljer det. Fasiken vore väl annars? Man får ju anpassa sitt dataköp efter vad man ska göra med den. Inte vara dumsnål.
 
Sv: Lågprismärken

Inte bara mina kompisar, de flesta fotografer jag har pratat med/hört något från om detta verkar ha haft dåliga erfarenheter med Acer! Sen så har de gått och köpt sina Mac book pro istället och varit nöjda. Själv är jag ingen Mackille dock.

Det finns säkert bättre och sämre modeller inom märket också. (Det brukar vara så)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lågprismärken

Men MAC ÄR ju liksom bild- och musikdatorn.

Nästan alla som jobbar med musik eller bilder använder sig av MAC.

JAG tycker det verkar lite konstigt att dina fotokompisar valt PC om de ska jobba professionellt med bilder. Men det klart jag är ju gammal nog att vara din mor.
 
Sv: Lågprismärken

Nu är det ju nästan bara JAG som inte valt Mac för att jobba med bild. Gissa om jag får höra om det ofta :D
 
Sv: Lågprismärken

Men Mac är ju uppbyggda på ett helt annat sätt.. De hanterar informationen helt annorlunda mot en PC och kostar 3-dubbelt så mycket också.. Självklart är Mac bättre! Och dessutom Mac Book Pro är ju liksom värstingen! :D

Men faktum är att kompisar till mig som köpt dyrare PC märken bara för att de trodde de var bättre än Acer har haft massa mer problem än jag någonsin haft med hårdvaruhaverier etc.. Jag anser helt klart att Acer är värt pengarna och jag vågar nästan lova att de har minst lika bra kvalitet om inte bättre..
 
Sv: Lågprismärken

KL

Jag har också en Acer (dock stationär) och det enda jag har haft lite "problem" med under de här två-tre åren är att den på senare tid har börjat låta en del, antagligen är det väl någonting med fläktarna. Men annars är jag faktiskt lite imponerad över att den fortfarande pallar trycket med tanke på att det känns som om jag kan vara ganska, hm, osnäll mot den ibland. ;)

Så nej, jag håller inte alls med om att Acer är skräp.
 
Sv: Lågprismärken

Aha, är de IBM? Det hade jag ingen aning om, även om jag misstänkte att några av de där är nån jättes lågprismärke.
Lenovo är inte IBMs lågprismärke, det ÄR IBMS datorer.
Lenova r de som tillverkade datorerna åt ibm och ibm la sedan över allt till dem, numera så säljs ibms thinkpads av lenovo under deras eget namn.
De är helt klart grymma!
En sådan eller en MAC är ett extremt bra val.
 
Sv: Lågprismärken

Jag är inte främst ute efter nåt billigt, ville bara kolla upp de märkena som jag såg ligga lågt i pris. Hittills har jag valt bort dem helt men tänkte att det kanske var förhastat att göra så.

Jag är inte främst ute efter nåt billigt, ville bara kolla upp de märkena som jag såg ligga lågt i pris. Hittills har jag valt bort dem helt men tänkte att det kanske var förhastat att göra så.

Jag tycker förstås att du ska köpa dig en MacBook! Tror inte du får mycket mer för pengarna, och det är verkligen en kanondator!!!

Ska fresta dig lite med en skärmavbildning:

Bild4.png


Går det verkligen att motstå en sjukt bra och sjukt snygg dator??

/Jonaz, inte alls partisk :angel:
 
Sv: Lågprismärken

jag har haft PC i olika slag under väääldigt många år men fick för mig för 3 år sen att skaffa Mac via personalerbjudande,och jag kan ärligt säga att jag haaaatade den..Nu har jag gett bort den till min lillebror och hans fru och de gillar ju den,men jag kom aldrig riktigt överrens med den
 
Sv: Lågprismärken

Tredubbelt upp var väl att ta i. En MacBook får du för under 10' och då har du en dator som stoppar i år och dar.

I LOVE my MacBook! :love:
 
Sv: Lågprismärken

En MacBook Pro såg jag lite snabbt på på annons. Den var 6 mån gammal och kostade 18000: Begagnad alltså. Det är mer än 3 ggr så mycket som jag gav för min.
 
Sv: Lågprismärken

Precis.. En Mac Book Pro kostar minst 3-dubbelt.. Inte alls värt det om man inte ska hålla på professionellt med bildredigering eller musik. Inte med tanke på dagens utveckling av datorer.. Numer så är ju en dator nästan "gammal och slö" efter ett år..

Jag kan nämna att jag jobbat på Apples support och har således använt en hel del Mac.. Vart under den tiden inte alls förälskad i Mac.. Var överlycklig varje dag jag kom hem till min PC. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Lågprismärken

Fast MacBook Pron är ju faktiskt gjord för de som behöver en hel del kräm sin sin dator av olika skäl.
Behöver man inte det så är vanliga MacBooken klart prisvärd. För 10.000 får du verkligen en kvalitetsdator. Annat kan man inte säga.

Jag bytte till Mac för snart ett år sedan och har aldrig varit så nöjd med en dator förr och har aldrig förr utnyttjat alla dess funktioner som jag gör nu.

/Jonaz
 
Sv: Lågprismärken

jag har haft PC i olika slag under väääldigt många år men fick för mig för 3 år sen att skaffa Mac via personalerbjudande,och jag kan ärligt säga att jag haaaatade den..Nu har jag gett bort den till min lillebror och hans fru och de gillar ju den,men jag kom aldrig riktigt överrens med den

Och jag tycker tvärt om. Den fungerar verkligen som den ska och hänger sig aldrig. När jag skulle koppla till digitalkameran till min gamla PC var det jättekrångligt med någon installationscd som ändå inte fungerade på första försöket. Med Macen var det bara att koppla in kameran så frågade datorn om jag villa föra över fotona. Smidigt!

Det ska krävas bra mycket för att jag ska byta tillbaka till PC måste jag säga.

/Jonaz
 
Sv: Lågprismärken

asus och lenovo är de enda av de där tre jag inte hört något dåligt om. dessutom har jag en Lenovo X61s själv. :heart batteritiden på den.

Lenovo står enl mig för allt som är bra, de har tagit över tillverkningen av laptops ifrån IBM.

Liten lampa som lyser på tangentbordet
världens bästa laptoptangentbord
allting inbyggt
bra, matta skärmar (funkar i dagsljus dvs)
ett riktigt jävla hållbart skal. har för mig att det är någon komposit med titan i.

Just ja, kanske kan tillägga detta

Jag tål inte F-S amilo serien. ska du ha en F-S så ska du köpa en lifebook.
och detta säger jag dig som F.D. servicetekniker hos Fujitsu
 
Senast ändrad:
Sv: Lågprismärken

Jag har en Acer som är helt underbar :love:
När jag köpte den ville jag ha en dator som uppfyllde de här kraven:
- Den ska vara snygg.
- Den ska vara lätt och smidig att ta med sig
- Den ska ha tillräckligt mycket minne för photoshop, indesign och en jävla massa bilder och musik.

Och helt ärligt - den kunde inte vara bättre :love:
Travelmate 2450 heter den, i min ägo sen hösten 2006.
 
Sv: Lågprismärken

Så som sagt, i fredags förmiddag hämtades datorn här hemma och idag kom den hit igen. Jag behövde inte ens gå utanför dörren.

Du, det var betydligt snabbare service än när min flotta Fujitsu-Siemens stationära inte gick att få igång som helt ny för tre år sen. Det tog flera veckor, vi var helt vansinniga på det hopplösa bemötandet:mad:

Förresten tycker jag du ska ta en sväng till INET, Ringön och kolla med dom.

Mycket bra tips, tack! I går var jag på MediaMarkt för första gången och kollade, blev imponerad över deras stora utbud och låga priser.

Lenova r de som tillverkade datorerna åt ibm och ibm la sedan över allt till dem, numera så säljs ibms thinkpads av lenovo under deras eget namn.
De är helt klart grymma!

Tack, ska kolla vidare där.

Jag tycker förstås att du ska köpa dig en MacBook!

Alltså, jag vet inte. Jag har jobbat en del på Mac och vet inte om jag riktigt förstår gapet mellan Mac- och PC-fans. Tittade visserligen på några i går, de var snygga och dyra.

Jag tål inte F-S amilo serien. ska du ha en F-S så ska du köpa en lifebook.
och detta säger jag dig som F.D. servicetekniker hos Fujitsu

Ah, hur hårt får jag slå dig?:angel:

Nejdå, det var inte seriöst menat. Det är bara det att jag h-a-t-a-r F-S sen allt krångel när min nuvarande dator var ny. Fast det inget rationellt hat, det visade sig att en pall datorer hade gått i backen så att moderkorten gått sönder, jag hade otur att få en maskin ur just denna leverans. Men bemötandet från supporten innan jag fick en ny maskin var dåligt.
 

Liknande trådar

Hemmet Måste köpa en ny tvättmaskin och det blir nog en Logik. Men har aldrig hört talas om det märket tidigare. Är det ett bra märke? Någon...
Svar
2
· Visningar
684
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
743
Senast: Fetaost
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 107
Senast: Guldaskig
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp