Lågprismärken

Sv: Lågprismärken

Fast beror det verkligen på datormärket? Säker på att det inte har med kameran att göra? Jag har en numera gammal Canon digitalkamera och den har jag bara pluggat i och plockat över bilderna från på båda mina PC. Både på min gamla Packard Bell/Compaq-korsning och den nya Acern. Inga installationsskivor har behövts även om jag fick med en hel drös.
 
Sv: Lågprismärken

För at den är byggd av lägsta bjudare, de bygger alla modeller i olika fabriker. den byggs bara för priset, inte för något annat.

dessutom pajjar tangenterna bara du tittar på dem, och det knakar ofta i skalen på dem. de blir varma och har dålig batteritid (nåja, det finns undantag men överlag).

Lifebook däremot, de byggs i F-S egna fabriker, har för mig att de ligger i tyskland men är inte säker på saken. enda som är fel med dem är att om du spiller något i dem så rinner det rakt ner på moderkortet. eller ja, så var det iaf förr. var ett tag sen jag titta närmre på en.

Mandalakai: haha, ja, jo, Sykes är ingen höjdare :)
 
Sv: Lågprismärken

Ok :)! Har haft en beg. amilo från 2001 den gick i sönder (bildskärmen dog) nu höstas villket är ganska ok för den var så gammal. Skaffat en ny och denns batteri tid är väl ok, har man den på prestada är den slut på kanske timme. Enegisparläge kan man nästan ha igång den i kanske 2½ h :)!

Du vet föresten inte var man kan köpa nya batteri till dom :)?

Mvh
Emma
 
Sv: Lågprismärken

kolla med clasohlson, batterimannen, teknikmagasinet, kjell o company, någonstans där brukar det gå att finna.
men 7 år....där går snart gränsen
 
Sv: Lågprismärken

Fast beror det verkligen på datormärket? Säker på att det inte har med kameran att göra? Jag har en numera gammal Canon digitalkamera och den har jag bara pluggat i och plockat över bilderna från på båda mina PC. Både på min gamla Packard Bell/Compaq-korsning och den nya Acern. Inga installationsskivor har behövts även om jag fick med en hel drös.

Jag vet faktiskt inte. Du kanske har rätt. Men i min gamla burk (och den ännu äldre jag hade innan det) var jag tvungen att lägga in canons program för att kunna överföra bilder och ha något bildprogram att lägga dem i. Men på en ny PC kanske man inte behöver det längre. Skulle i så fall ju vara oerhört praktiskt. Ska prova på pappas dator vid tillfälle!

/Jonaz
 
Sv: Lågprismärken

jodå, det gör jag, denna firman kanske tom har några batterier i lager till din. ring Michael på 0707313877 på måndag.

de har en tendens att vara rätt dyra dock, men laptopbatterier är ingen "vanlig" lagervara om man säger så.
 
Sv: Lågprismärken

värt att veta är att batterier är färskvara.
4-5 år oanvända batterier är idag tämligen värdelösa och inte värda många pengar.
skall man ha ett nytt batteri skall det var just NYTT, som i nytillverkat.
 
Sv: Lågprismärken

jag har en ifrån Inet. den är bra...

varför ska man köpa en Mac om man inte sysslar med ljud eller foto.
det är ju mer som fungerar till pc än till en mac om man vill kunna installera vad man vill
 
Sv: Lågprismärken

Men på en ny PC kanske man inte behöver det längre. Skulle i så fall ju vara oerhört praktiskt. Ska prova på pappas dator vid tillfälle!

/Jonaz

Nej, det behövs inte. Jag har två olika kameror (en gammal och en ny) och absolut inget speciellt program installerat på datorn för någon av dem, och ändå går det plättlätt att föra över bilder. Det kommer upp en ruta som frågar om jag vill importera bilderna, så fort jag stoppar minneskortet i datorn.
 
Sv: Lågprismärken

Jag har en acer amilo. Billigaste modell. Den har egentligen bara en nackdel i dagsläget. Den har usel batteritid. Inte ens en timme.
Nackdel två är inte ett problem för mig än på ett år eller så, men det kan bli knepigt att köra vista på den. Kapaciteten är för låg.
 
Sv: Lågprismärken

Nej, det behövs inte. Jag har två olika kameror (en gammal och en ny) och absolut inget speciellt program installerat på datorn för någon av dem, och ändå går det plättlätt att föra över bilder. Det kommer upp en ruta som frågar om jag vill importera bilderna, så fort jag stoppar minneskortet i datorn.

Har du provat att stoppa in kamerakabeln in i USB-porten? Jag har nämligen ingen minneskortsläsare i datorn utan låter minneskortet sitta kvar i kameran och kopplar sedan kameran till datorn.
Är det också lika enkelt?

/Jonaz
 
Sv: Lågprismärken

Har du provat att stoppa in kamerakabeln in i USB-porten? Jag har nämligen ingen minneskortsläsare i datorn utan låter minneskortet sitta kvar i kameran och kopplar sedan kameran till datorn.
Är det också lika enkelt?

/Jonaz

Plug and play fungerar fint, i alla fall för mig, kamera via usb till dator, den hittar den som en flyttbar disk, precis som man skulle köra minneskort i läsare direkt. Fungerar utmärkt även på t.ex. min morsas gamla laptop också.
 
Sv: Lågprismärken

Jag har kollat på en Asus-dator för att ha som 'slit-och-släng', alltså i skolan och på bussen typ, så jag hänger på den här tråden och ser om jag får reda på något intressant om den :D
 
Sv: Lågprismärken

jag köpte en Asus för några månader sedan. Hittills har jag inte haft några problem alls med den. Den var billig, fungerar bra för det jag gör med den (surfar, skriver och viss bildbehandling i princip) och jag är mer än nöjd!

Acer tycker jag också gör gansak bra datorer. de flesta av mina vänner har Acerdatorer, har aldrig hört något negativt...
 
Sv: Lågprismärken

5år i rätt förvaring torde ha ung 90% av sin ursprungliga kapacitet kvar. maxkapacitet då, inte laddning.
 
Sv: Lågprismärken

Plug and play fungerar fint, i alla fall för mig, kamera via usb till dator, den hittar den som en flyttbar disk, precis som man skulle köra minneskort i läsare direkt. Fungerar utmärkt även på t.ex. min morsas gamla laptop också.

En ny värld har öppnats på PC-fronten :D
Tack för alla svar!

/Jonaz
 

Liknande trådar

Hemmet Måste köpa en ny tvättmaskin och det blir nog en Logik. Men har aldrig hört talas om det märket tidigare. Är det ett bra märke? Någon...
Svar
2
· Visningar
684
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
743
Senast: Fetaost
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 107
Senast: Guldaskig
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp