Lajvare till häst!

Sv: Lajvare till häst!

Okej, det va ju synd...Har du varit me på deras lajv tidigare eller är det ihop med något annat du fått dålig erfarenhet av nån i arrangörsgruppen? En liten försynt fråga till, är det nån speciell person i fråga eller syftar du på alla....??

Du får gärna PM:a om du inte vill skriva ut det här...
 
Sv: Lajvare till häst!

Hästlajvet jag nämner i huvudinlägget är en idé jag haft i några år, en långritt fast inlajv...typ genom tivedsskogarna eller nått. Alltså bara ryttare inblandade i själva lajvet.

får se om jag har ork att dra igång det... behöver bra medarrangörer, och det är gott om ont om sånna;)

/Migo

Räcker upp handen :banana:

Vad sa du att du behövde hjälp med???

Har iofs aldrig varit på lajv. Så jag vet inte hur det går till. Men säg bara vad jag ska göra så ska det nog gå bra ;).


/Linnea

Med tivedsskogarna på ridavstånd.
 
Sv: Lajvare till häst!

Nämen Linnea, halloj...:) *tror våra distanshästar skulle tycka det vore ett trevlig avbrott i tävlandet*

Tycker det vore perfekt att ha det i örebrotrakten...
Hemifrån mig (karlskogatrakten) är det lätt att ta gamla kungsleden ända bort till Loka...kanske vore nått, otroligt fina vägar och trollbundna skogar...;)

Är det nån som ska åka på nått lajv med häst och känner att ni har ork för en m. häst till i sällskapet så hör gärna av er...:)

//Carro -som nu längtar efter att få pröva på lajv med hästen
 
Sv: Lajvare till häst!

*KL* Jag är supernyfiken! Släng ihop något så vet jag tre arr. föreningar du kan snacka med.. (visserligen i blekinge men ändå..)


Och rent allmänt,

vi är ett par som funderar på att skramla ihop en ryttartrupp lite smått... ^^ tanken har legat och grott länge här nere bland oss söderbönner... :D

/Sofia

arr. Ronnebys lajvsällskap.
 
Sv: Lajvare till häst!

blekinge är ju litet opraktiskt långt borta för mig nu då iofs;) sådär 60 mil;)

men visst kommer det ett lajv... ge mig tiiid;) *flinar* och det kommer vara MAX 15 mil från Örebro... jag måste ju ha råd att åka fram o tillbaka o reka område:crazy:
 
Sv: Lajvare till häst!

:rofl: förstår vad du menar! ^^

fast örebro.. ihi vad högt upp... *S* Får bli när jag blivit en duktig högskolestuderande i borås/göteborg då.. säg till om du behöver arrhjälp isf :D Eller bara lite tips och goda råd...
 
Sv: Lajvare till häst!

Man vänjer lätt hästar att acceptera lustiga små stötar på konstiga ställen genom att försiktigt kasta äpplen på dom i hagen.

Först ger man hästen ett äpple och när det är intresserad av fler äpplen kastar man nästa lätt på tex bogen. Oftast rycker hästen till litet men får sedan syn på ett gott äpple på marken. Efter en tids träning kan man kasta äpplen med full kraft litet överallt och det enda den gör är att bli glad och sedan kolla in efter äpplen.

/KT

:rofl: :rofl:
Tack för dagens skratt :bow:
I sommar ska jag kasta äpplen på mina hästar :idea: Bra träning och omåttligt underhållande för matte :p :angel:
 
Sv: Lajvare till häst!

Kan du skriva upp mig på listan över intresserade också?

Har visserligen bara varit med i ett (väldigt enkelt) lajv för många år sen... men man kanske kan få va med ändå?
Så långt norrut som möjligt gillar jag då vi redan har typ 55 mil till stockholm... :p

Hör du av dig om det blir nått?
 
Sv: Lajvare till häst!

JA! Me too!!
Skuggi - jag kan ju plocka upp dig på vägen... ;)
 
Sv: Lajvare till häst!

Jag är lite semi-bleking. Bor i Lund men kommer till Karlshamn för jobb under somrarna och tar självfallet med mig min tokiga ponny. :D Jag är gärna med på något i sommar, så kanske jag kan stå ut med mitt trista sommarjobb! :)
 
Sv: Lajvare till häst!

Skulle oxå jättegärna vilja vara med! Bor alldeles i närheten av Örebro, så det skulle vara väldigt skönt att ha det där omkring..:) jag är helt nybörjare på detta och har aldrig gjort det, men det låter verkligen superkul! något jag väldigt gärna vill testa!
Hör av dig om det blir måge framöver!
H/Anna:)
 
Sv: Lajvare till häst!

Finns det någon som vet en hemsida med info om lajvare och saker som händer i sommar och var man kan hitta lite almän info
 
Sv: Lajvare till häst!

*kl?*


Jag vill vara med!

Var när och Hur?

Kan man få låna häst om det är för långt söderut?
(Video på hur jag rider kan ordnas för hästägare som vill se mina kunskaper)
 
Sv: Lajvare till häst!

det kommer bli i Örebrotrakterna, dvs ganska så "mitt i". Dock ser det ut som att det kan bli körigt att få ihop i sommar... Jag har fått erbjudande att börja rida i tornerspelslag, så massa tid kommer gå åt.. men jag jobbar för fullt:D

Om det är någon som känner sig manad att vara med och slänga idéer så PMa gärna mig!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Lillefrun
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 996
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter I slutet av september började Jacqueline Andersson fila på en idé om att rida ett luciatåg upp till Kärlekens torg till förmån för...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Gunnar
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 400
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp