Bukefalos 28 år!

Sv: lampooor

Jag har stalldörren öppen och ytterbelysning utanför dörren. Så helt svart blir det aldrig i stallet.
 
Sv: lampooor

Någon sa till mig att det är lag på någon slags belysning i stallet nattetid, nån som hört något om det?
[/I]

Det är inte sant, någon sådan lag finns inte. Hästarna ser bra, och har inget behov av någon belysning. Hur skulle det se ut annars, när de går på bete dygnet runt? Mörka augustinätter? Kanske någon form av upplyst ligghall?
Själv släcker jag i stallet på natten.

Immer
 
Sv: lampooor

I stallet Fabbe bor är det släckt och det har det varit i dom tidigare stall han oxå stått i, förutom där jag jobbade, i ett dressyrstall, där var det nattbelysning som gällde, men jag brukade släcka allt när jag nattade.
Nattbelysningen bestog av små runda lampor som satt utspridda i stallgången och gav ett svagt sken.

Men måste inte hjärnan ha mörker för att verkligen kunna stänga av o vila ibland?
 
Sv: lampooor

*KL*

I vårt stall används ingen nattlampa. Men i grannen har det, vet dock inte alls varför. Jag tycker det är onödigt.
 
Sv: lampooor

ingen lampa på nätterna.. dock har jag "höätarbelysning"... det är en liten glödlampa i stallgången som slår igång när jag släcker den vanliga belysningen, den lyser 30min
 
Sv: lampooor

Ingen lampa på natten, har svaga lampor i alla boxar som är tända från det blir mörkt (och hästarna kommer in) till kvällsfodringen vid 22.
 
Sv: lampooor

I mitt stall är där ingen lampa. När det är natt ska hästarna sova och då ska det vara mörkt.
 
Sv: lampooor

Jag har två lysrör på när jag är i stallet å grejjar men på kvällen när de får em maten vid sju så har jag en myslampa tänd som ger ett mjukare ljus=)
Släcker den sen när de får kvällshö vid tio så det är släckt nattetid.
Tänder myslampan på morgonen också när de får frukost. Jag skulle inte direkt gilla om nån kom in på mitt rum å tände taklampan på möran.
 
Sv: lampooor

Vad är det för "ljushuvud"som påstår det?:rofl: :rofl: :rofl:
Kul! :D


En hästägare! :idea:

Immer skrev:
Det är inte sant, någon sådan lag finns inte. Hästarna ser bra, och har inget behov av någon belysning. Hur skulle det se ut annars, när de går på bete dygnet runt? Mörka augustinätter? Kanske någon form av upplyst ligghall?
Själv släcker jag i stallet på natten.

Immer
Tackar, då kan jag även fortsättningsvis hålla släckt på nätterna! :bow:
 
Sv: lampooor

Inget lyse alls i stallet om nätterna, däremot en lampa utanför dörren, som är tänd vintertid så att man hittar in och syns bättre vid stalljour.

Det känns tryggt att inte ha lyse tänt på nätterna. De som bor i närheten av stallet, håller koll. Om lyset är tänt sent eller på natten kontaktas stallägaren eller vi hästägare och folk undrar om hästarna fått nattmat, eller om vi glömt det.
Lyser det i stallet mitt i natten, vare sig det är taklampa eller ficklampsken... så är det ju annars stor risk att det är något skumt folk och då avslöjas det lätt.
 
Sv: lampooor

vi, precis som alla andra ;) har helt mörkt på natten. Inga lampor alls..
 
Sv: lampooor

Vi har en del av stallet tänt till kvällsmaten kommer,

Efter det så är det mörkt i stallet, inga lampor tända lr så.
Har en utebelysing som bara lyser till parkeringen så det kommer inte in något ljus i stallet.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
300
Senast: warg
·
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
317
Fritid Nån som har den här typen av lampa på promenader? Är de bra?
Svar
17
· Visningar
823
Senast: Bison
·
Hemmet Behöver hjälp med tips hur jag ska göra eller vem ska kontakta för byta till ny sockel (och sladd), på denna lampa. Hade hoppats skulle...
Svar
4
· Visningar
385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp