Singoalla
Trådstartare
Hej!
Har en fråga som ni kloka Bukare kanske kan hjälpa mig med
Jag började arbeta på mitt jobb i april förra året. I mitt avtal har jag 25 "lånade" semesterdagar första året som anställd, som jag blir återbetalningsskyldig på om jag slutar inom 5 år. Jag har inga planer på att stanna 5 år utan snarare lämna det här företaget till hösten
Så min fråga är; jag har plockat ut 14 dagar semester under 2013. Jag antar att detta har en möjlighet att jämna ut sig om jag inte tar ut alla intjänade dagar 30 dagar som jag kommer ha nu till april (vi har 30 dagar som standard men 25 lånade första året). Säg att jag enbart plockar ut 16 dagar semester i år, då återstår 14 dagar och om jag då säger upp mig till hösten så kommer jag kunna "ge" dom 14 dagarna till företaget i stället för att dom betalas ut till mig när jag slutar. Tänker jag rätt då?
Alternativt att jag tar ut mina 30 dagar semester i sommar och sedan inväntar att jag tjänat in 14 dagar innan jag slutar. Vi har semesterår från 1 april så hur länge måste jag arbeta då ungefär inpå hösten innan jag tjänat ihop 14 dagar?
Tacksam för hjälp, matematik är inte min starka sida
Har en fråga som ni kloka Bukare kanske kan hjälpa mig med
Alternativt att jag tar ut mina 30 dagar semester i sommar och sedan inväntar att jag tjänat in 14 dagar innan jag slutar. Vi har semesterår från 1 april så hur länge måste jag arbeta då ungefär inpå hösten innan jag tjänat ihop 14 dagar?
Tacksam för hjälp, matematik är inte min starka sida