Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är nyfiken på om folk använder länd/skrittäcke på sina hästar??
När använder du det och varför?
Det är konstaterat att ett av hästens största problem vid arbete är att bli av med överskottsvärme, nåt att fundera över! Det kallas missriktad omtanke där man överför sina egna behov till hästen utan att tänka på att det är två vitt skilda organismer med vitt skilda behov. En sak är säker, de som säljer tjänar pengar på dumskallar!Använder ländtäcke under hela vinterhalvåret, dvs när det är kallt.
Har en klippt häst och en äldre häst - är rädd för nedkylning samt stela muskler.
men så är jag också en riktig "hönsmamma" ^^
Det är konstaterat att ett av hästens största problem vid arbete är att bli av med överskottsvärme, nåt att fundera över! Det kallas missriktad omtanke där man överför sina egna behov till hästen utan att tänka på att det är två vitt skilda organismer med vitt skilda behov. En sak är säker, de som säljer tjänar pengar på dumskallar!![]()
Det är konstaterat att ett av hästens största problem vid arbete är att bli av med överskottsvärme, nåt att fundera över! Det kallas missriktad omtanke där man överför sina egna behov till hästen utan att tänka på att det är två vitt skilda organismer med vitt skilda behov. En sak är säker, de som säljer tjänar pengar på dumskallar!![]()
Jag värmer upp med ländtäcket då, och tar av när hästen börjar bli varm. Tänker på samma sätt som jag skulle känna, gärna något värmande plagg när jag är ouppvärmd och kall, men sen kommer man ju igång och blir varm i hela kroppen --> ett plagg kanske åker av.
Jag värmer upp med ländtäcket då, och tar av när hästen börjar bli varm. Tänker på samma sätt som jag skulle känna, gärna något värmande plagg när jag är ouppvärmd och kall, men sen kommer man ju igång och blir varm i hela kroppen --> ett plagg kanske åker av.