Lång jacka

Centaur

Trådstartare
Pappa tjatar om att jag har så korta jackor och att det är jättefarligt att bli kall om ryggen så jag får väl köpa en längre då. :p

Men vilken? Ska täcka rumpan typ och det måste vara slitsar i den så den går att rida med. Helst brun, men beige eller oliv funkar det med.

Sv: Lång jacka

Tua visade en jättefin Pikeur häromdagen som jag tror hon köpte, fråga henne om modell o så, den var faktiskt fin för o vara lång!

Jag vet, jag har provat den för vi hade två i affärn, men båda var alldeles för stora. :( Och det är förra årets så går inte att beställa mer av heller...

jackan ska gå ner en bit nedanför njurarna, annars finns det risk för UVI.. jackan behöver inte gå ner över hela rumpan.. men den får inte sluta i midjan..

Varför inte gå in i en golfshop och titta på jackor där? De har korta jackor som går ner lite längre i bak än i fram för att det inte ska hänga så mycket tyg ifram när man svingar.
Jag vet att det låter lite lustigt, men själv så har jag funderat på en Galvin Green-jacka för damer i Gore-Tex som jag kan ha varma tröjor under. Du hittar inte några varmare jackor där, golfare drar nämligen utomlands istället för att pälsa på sig och gå ut på banan i snön.:D

Sedan så har jag faktiskt sett en och annan jacka för ridning som går ner längre i bak än fram men tyvärr så kommer jag inte ihåg vart. Det verkar annars himla praktiskt.

Här kommer lite tips...
Hööks har långa jackor från 599 kan inte lägga in bilder men följ länken.
http://www.hooks.se/butik/default.asp
Emmishopen pris 679kr
K90873.jpg

Risportshopen pris 599kr
80001.jpg

Zolitzas 550kr (bilden på sidan är blå, men har sett jackan på riktigt finns även tvåfärgad brun)
jackaknapp.jpg

hälsn snuffsie

mm. men i år verkar dom flesta va korta... bara sett en som är lång och det är en herrjacka :p

Jag har en från Hööks, den är jättebra! (Är typ den enda saken som jag köpt där som vart bra)

men vad illa, är det meningen att man ska frysa häcken av sig! Se bara på vintern som var, burr!!!

Dom hade inga långa i rätt färg nu.. Jag tänker på en sån där med snörning i midjan typ. Tror jag. :p

Mera tips tack! :D

Mountainhorse Legend:
legend.png

Det kan ju finnas ridsportbutiker som har exemplar kvar av tidigare och bättre Kyra-modeller om du har möjlighet att titta/ringa runt. Men de kanske inte är intressant eftersom de inte är det "senaste"?

Annars är lager-på-lager-principen väldigt bra egentligen i och med att man ofta blir varm när man har ridit en stund. En rymlig och lite längre vindjacka och ordentligt med kläder under bör du kunna klara dig med. Då blir valmöjligheterna på jacka större.

Ja den var inte så dum!

Det finns ju inte så många hästaffärer här, nästan bara den som jag jobbar i. :p Dom Kyra-modeller vi har kvar är antigen fel stl eller färg. :(

Men har för mig att jag sett nån brun från Equipage där, ska se om den kanske finns kvar.

Jag har en jacka från tuffrider. Den är jättebra! Och varm...
Modellen heter Jackie. Tyvärr hittade jag ingen bild på den....:crazy:

Sök på Emmishopen på google sidan kommer då upp.
Hittade rätt färg på den blå ...
Finns på tradera.
38723080_1.jpg

Sedan det finns en affär som säljer konkurrslager och liknande ska se om jag hittar den.
De brukar ha bra saker.
hälsn snuffsie

Någon av Pikeurs nyare jackor då? Ex Dorella, Landra, och Zallina är ju längre. De två förstnämnda finns iaf i brunt.

Mina föräldrar säger samma sak, prova en Pikeur. Men jag tjatade mig till att slippa, så nu har jag bara midjekorta..:D jag sa att jag tyckte de var obekväma att rida i o ha i stallet..:P:P

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
332
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka