Längd på bossor?

kullerbytta

Trådstartare
Är det någon som har en Griffin haflinger/cob 17" och Wintec 500 dressyr 16", som vet längden på bossorna.
Är det någon som vet om Griffin RD kan fås i 16"?
Eva

Sv: Längd på bossor?

Ingen som har någon av dessa sadlar och som skulle vilja vara gullig och mäta dem?
Mig blir mycket tacksam:bow:

Richard Davison går enligt hemsidan bara att fås i 17" och uppåt.

Allt går nog att beställa! Ring och hör med Hööks, för de specialbeställer ibland Griffin RW i svart, även fast att det står att det bara finns att få i brun!

Föressten så kollade jag på Thorowgood´s hemsida nu och det är ju de som tillverkar sadlarna, där står det att de endast finns i 17", 17,5" och NU i 18".

Jag mätte min Griffin Cob dressyr 17" och har för mig att den var 46 cm. Jag är inte helt säker för det var ett tag sedan så jag kan minnas fel men är nästan säker på måttet.
// Linda

Tusen tack, det var snällt av dig att svara. Trodde att tråden sjunkit till botten...
Nu får jag mäta på befintlig sadel hemma.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: cirkus
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Sony hörsnäckor
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka