Bukefalos 28 år!

Långpromenad igår *bilder*

psychogrrl

Trådstartare
Vi åkte iväg med en förväntansfull katt till lite berg ute vid havet. Försöka hitta en enslig plats utan livsfarliga människor :p Det gick snabbt bort från gångvägen och uppför berget, knappt så jag hängde med ibland. Han skulle högre och högre och högre ;) Och det var bara att klättra efter. Någon gång fick jag säga stopp när jag skulle behövt klättrar-skor för att ta mig upp :D Väl uppe på berget gick vi runt lite i solen och myste :love: Många intressanta dofter. Sedan gick vi vidare en bit och när vi varit iväg ett tag tyckte jag det var dags att vända.. Misse måste hört en katt eller något annat ljud för efter ett litet tag sprang han långt i förväg med rest rygg och stor svans och letade efter någon håla att krypa in i. För att lindra hans rädsla fick han åka skjuts i min famn ett ltiet tag, men när den andra katten inte hördes längre var dte alldeles för tråkigt och han for ur famnen och vi fortsatte färden ner mot gångbanan. Väl nere så att vi såg den och var kanske 50 m från den så kom det ju folk där, vilket var totalt livsfarligt så man var tvungen att fly :crazy: (tur man har sele som håller :p ) Vilket ledde till att han fick åka famn-skjuts hela vägen till bilen.
Många nya intryck och han somnade ganska omgående väl inne i buren igen :D

Idag får han kanske en kompis, så det är många omskakande dagar för honom :)

http://www.horseawareness.se/Baghera/promenad/
 
Sv: Långpromenad igår *bilder*

Spännande för honom! Härliga bilder å jag tycker han har ett väldigt passande namn! :)
 
Sv: Långpromenad igår *bilder*

Vad mysigt!!!
Funderade lite på att ta ut mina till stugan, men det känns inte så inbjudande att kliva runt i 30 cm snö, så det får vänta lite.
 
Sv: Långpromenad igår *bilder*

Han är så fin!

Hanoo tyckte att det var längesen vi var ute på promenad, och sprang glatt hela vägen ner till ytterdörren när vi släppte ut honom i trapphuset. En tass på världen utanför och sedan fort upp till värmen igen, herregud vad äckligt det var ute! :rofl:
 
Sv: Långpromenad igår *bilder*

Vilken stilig kisse!
Han såg verkligen ut att njuta på bilderna där han satt i solen. :love:
 
Sv: Långpromenad igår *bilder*

Det där är väl typiskt katter.

"Jag vill ut, jag vill uuuut!! Hjälp jag är ute! Jag vill in, jag vill iiiin!!!"
 
Sv: Långpromenad igår *bilder*

Ja, det tog ett par dagar innan jag bestämt mig, men efter att en kompis kallat honom panter så fick det bli Baghera :) Brorsan la senare till Mister framför också och det kunde jag väl gå med på ;)
 
Sv: Långpromenad igår *bilder*

hihi, 30 cm kanske är lite mycket ja :p fast min förra katt som var utekatt första 8 åren av hennes liv (fick välja själv inne/ute) var ute fastän det var MYCKET snö. Rundorna var lite kortare bara ;) Istället för att ta sig runt hela reviret nöjde hon sig med äppelträd -> häggen -> björken, sen for hon in med ordentlig fart :D

Baghera vet jag inte om han sett snö förut. När jag var ute med honom när det hade kommit lite ynka här så la han sig och rullade runt och tyckte det var riktigt mysigt, men promenaden den gången blev inte så lång ;)
 
Sv: Långpromenad igår *bilder*

Han är en riktigt livsnjutare :love: (som alla katter :p )

Nu har han fått ett kompis också, vilket han från början var mycket förvirrad över. Redan nu ett dygn senare så kurrar de mot varandra och pussas och stryker sig mot varandra och myser. Baghera är dock lite för fartfylld och hårdhänt vid lekar så det har inte den nya riktigt kommit in i än (då blir det lite luftboxning :p ).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 628
Senast: EmmaW
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 240
Senast: Wonna
·
Övr. Katt Jag hörde ett vildare liv från trädgården medan jag pratade i telefon och rusar ut för att se grannkatten och min ena i ett vildare...
2
Svar
30
· Visningar
2 848
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 459
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp