Bukefalos 28 år!

Långt löp?

Lenis

Trådstartare
Tänkte höra med er vad det kan bero på att en hund på snart 4 år plötsligt får längre löp? Det är mammas hund så skriver åt henne. I vanliga fall blöder hon ca 14-16 dgr men nu droppar det fortfarande en del och hon har löpt sen 16/12, dvs över 3v. Hon är i övrigt kärnfrisk :)
 
Sv: Långt löp?

Får jag planka din tråd lite och kasta in ytterligare en löpfråga?

Min tik löper numera bara en gång om året, bör jag vara orolig? Hon är fem år, golden.
 
Sv: Långt löp?

När mina tikar haft för långa löp har det dessvärre varit livmoderinflammation varje gång. Första gången gick det ju ett tag innan jag begrep, och de övriga kom och fick poletten att ramla ner (dricka mer, mer flåsig), men sen har jag kollat upp vid två tillfällen enbart pga 'för långt löp', och i båda fallen har det varit livmodern. Dock inte det snabba variga jätteakuta, utan mer långsamt.

Lite ironiskt, det är MYCKET vanligare med pyo en tid efter löp än i direkt samband med löp, men alla våra tikar som fått pyo, vilket är ganska exakt alla trist nog (utom pappas nuvarande som 'bara' är fyra än), så har det varit i direkt anslutning till löp.

Men det behöver ju inte alls vara det, jag skulle dock om det inte gett sig till efter helgen kolla upp. Har hon blött mer än normalt eller så?
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 471
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
550
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 249
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp