- Svar: 6
- Visningar: 1 051
En kvinna i Linköpings kommun förbjuds att ha hästar efter att två djur farit illa och fått avlivas. Hon dömdes tidigare i år för grovt djurplågeri.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppas de har koll på henne framåt. Och att hon inte kan flytta till annat län och då komma undan.
Jag hoppas de har koll på henne framåt. Och att hon inte kan flytta till annat län och då komma undan.
Det finns ett nationellt registerDet är ju tyvärr så ofta att de flyttar vidare till ett annat län. Förstår inte varför man inte kan ha ett nationellt register över djurförbud och vara förbjuden att ha djur i hela landet. Nu är det ju ganska tandlöst tyvärr.
Är det nytt? Vet en för snart 20 år sen som bytte län varje gång någon anmälde henne.Det finns ett nationellt register![]()
Nytt vill jag inte påstå, men jag vet att innan länsstyrelsen tog över gick det att flytta och "komma undan"..Är det nytt? Vet en för snart 20 år sen som bytte län varje gång någon anmälde henne.
Det låter hoppfullt.Nytt vill jag inte påstå, men jag vet att innan länsstyrelsen tog över gick det att flytta och "komma undan"..![]()