Lära hästen dricka ur vattenkoppen?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Sorbe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 6 497
Sv: Lära hästen dricka ur vattenkoppen?

Fick en häst från England, kom till Sverige i MArs och han dricker fortfarande inte ur vattekopp (dricker när den är full men trycker inte ut mer) så han har hink ;)

Det måste ha berott på andra faktorer och inte på temperaturen.

Sålänge massan och tillförseln av energi är konstant så förblir temperatursänkningen konstant. (Specifik värmekapacivitet =c=J/(kgxK) som hos vatten är ungefär 4.19 joule per kilogramkelvin)

:D

TACK! Kan det kanske bli ett slut på denna märkliga vaneföreställning..

hellre en mosad hink än en vattenkopp som trycks loss och vatten sprutande i hela stallet.:crazy:

Ja det har jag varit med om... Det var ingen rolig dag! Mocka ut ALLT i ALLA boxar... tog en evighet innan stallet torkade ut för det var givetvis kallt ute också.

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 152
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
2 940
Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
920
Senast: __sofia__
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 336
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur