Läsplatta och låna e-böcker på bibliotek?

Bukefalos 30 år!

Tack för dina svar!
Jag vill tyvärr inte” outa ut” vart jag bor någonstans.
De två stora på marknaden är Biblio och Libby, så sannolikt så är det en av de två.

Då dessa böcker är svindyra för biblioteket så är jag relativt säker på att inget bibliotek låter en använda tjänsterna innan man varit inne fysiskt och identifierat sig. Som någon skrev innan så kan de säkert hjälpa dig ändå om du har långvariga problem av exempelvis sjukdom och inte kan komma in. Vi bibliotekarier tenderar att vilja att folk läser :)

Tack för ditt svar!
Jag brukar köpa från deras egen E-butik men tycker inte dom har alla jag vill ha tyvärr. Säkert jag som är dålig på söka på deras sökmotor.
Sedan har jag fått för mig att dom böckerna är dyra jämnfört med andra ställen. Kan säkert vara jag som har fel, eftersom jag är ny inom E-bok världen.
Ja de är ofta dyrare och har sämre utbud. Därav köper jag på adlibris som har bättre pris och utbud för det jag vill ha 😊

Jag har en kobo och på mitt bibliotek lånar med böcker som man för över till plattan med adobe digital editions och gör likadant om jag köper e-böcker från adlibris.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka