Bukefalos 28 år!

Lastbilschaufförer

TheRedLightning

Trådstartare
Hallon alla glada bukefalister.

Jag blir lite nyfiken på hur många det är som jobbar som lastbilschaufför och håller på med hästar. Hinner man med det? Och har ni någon nytta av ert yrke med hästarna? Till vad i så fall? :)

Jag har precis börjat min karriär som yrkesförare och just nu är det sommarjobb som står på schemat och jobba natt.
Det jag har märkt är att jag inte vill fortsätta jobba natt efter sommarjobbet, då jag knappt träffar min sambo, samt att jag skulle vara tvungen att sluta med allt vad ridning heter.
Fast jag tackade inte nej när jag fick erbjudandet, då det är under en begränsad tid och det ger mig möjlighet att få prova på och se om det var något för mig. Har inga problem att vara vaken (som synes, vart uppe hela natten på min lediga dag, orka vända dygnet fram å tillbaka..).

Men jag håller humöret uppe, det är en som ska vara mammaledig i september/oktober och hon jobbar dag, samt att cheferna inte är svåra att ha å göra med. :D
 
Sv: Lastbilschaufförer

Det beror ju på hur man jobbar ;)

Sysslar man med långturer i europa kan det ju bli lite besvärligt. Kör man spetsvändningar så här man ju relativt fasta tider osv.
 
Sv: Lastbilschaufförer

Fördelen måste väl vara att man kan gneta ihop pengar till en alldeles egen hästlastbil och dessutom ha körkort för att få köra den?
 
Sv: Lastbilschaufförer

Hallon alla glada bukefalister.

Jag blir lite nyfiken på hur många det är som jobbar som lastbilschaufför och håller på med hästar. Hinner man med det? Och har ni någon nytta av ert yrke med hästarna? Till vad i så fall? :)

Tänker du på dom som kör slakteribilen?;)
 
Sv: Lastbilschaufförer

Just hästarna är det minsta bekymret med att jobba natt, de ser bra i mörker och uppskattar att man rider ut i mörkret. Att husse inte ser gör att man får lita på sin häst.