Sv: Lastbilsreggad bil
Förmånsvärdet är värdet av en förmån, t ex fri bil. Man betalar skatt på förmånsvärdet.
Förmånsvärdet är värdet av en förmån, t ex fri bil. Man betalar skatt på förmånsvärdet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, skyltningen skiljer sig från stad till stad. Man bör dock kolla med de lokala trafikföreskrifterna vad som gäller, eftersom en del städer ändå har högst begränsad parkeringstid för lastbilsregistrerade bilar.Lovisaleonora_ skrev:Var runt på stan igår och kollade skyltar på parkeringar. På gatuparkering är det enbart angivet P (och inga markerade fickor i Malmö), för storparkeringar (torg och liknande) är det markerade fickor och angivelse för mc och lastbilar och bussar, men inget för personbilar.
Problemet med personbilsparkeringen är alltså inte aktuellt här, och jag och rangen kan andas ut.
opstinaten skrev:Ja men den texten står på VVs hemsida oxch knappast på mitt körkort!
Gick oxå in på den hemsidan. Vet inte riktigt vad jag tänkte att man inte fick köra lätt lastbil. Problemet uppstår väl när man vill dra hästsläp med lastbilsreggad bil. För då behövs det väl ett CE-körkort.
Funderade på en annan sak, som jag tolkar texten så har man enbart CE-kort (vilket knappast är så enbart att klara av) så får man inte köra en vanlig personbil under 3.5 ton?? Men det finns kanske inte några personer i Sverige som har enbart CE-kort!