• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tesa123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 313
T

tesa123

Hej! Kan någon hjälpa mig att räkna ut vad hästen/ hästarna får väga, om jag har en bil som har tjänstevikt 1270kg maxlast 380kg. och en enkelaxlad hästtransport som har tjänstevikt 1250 med maxlast 590kg. Får jag överhuvudtaget dra med den bilen? Mvh Dumihuvet.se ;):crazy:http://www.bukefalos.com/f/images/smilies/crazy.gif

Sv: lastvikt

Bilens maxlast har inte med släpet att göra. Det har att göra med vad du får lasta i bilen.

Du måste titta på vad bilen får dra på b-kort och vad bilen får dra totalt. Sedan tittar du på vad släpet har för totalvikt och vad tjänsteviken är.

Allt detta står på respektive reg.bevis. Det går inte att räkna ut rakt av, det krävs reg.bevis för att se vad varje individuell bil får dra.

Jag tror att du kanske har förväxlat släpets tjänstevikt med totalvikt, annars tror jag kombinationen är helt omöjlig på b-kort. Det som med säkerhet går att säga är att släpet inte får lastas med mer än 590 kg enligt pappren.

Senast ändrad:
Sv: lastvikt

bilens maxlast har inget med släpet att göra.

Är omöjligt att räkna ut vad du får dra utan alla siffror.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en fråga angående max släpvagnsvikt. Jag har en bil som får väger 2000kg. Max släpvagnsvikt är 1500kg. Jag har utökat... 2
Svar
36
· Visningar
3 677
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Har snöat in på lastvikter och kultryck! Eventuellt behöver jag byta släp.. men vill bara ha allt klart för mig först. Är innerligt...
Svar
5
· Visningar
1 828
Senast: fio
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu... 2
Svar
26
· Visningar
3 628
Senast: Angel
·
Utrustning Har en ifor williams med max last 1610kg och tjänstevikt 970kg. Bilen har en max släpvagns vikt på 1775kg. dvs även med BE så får jag...
Svar
13
· Visningar
1 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka