Bukefalos 28 år!

Låt oss drömma...

Börja andas igen eftersom jag slipper den där gnagande oron "ifall jag får covid-19" eftersom jag lär ligga pyrt till om jag blir sjuk.

Gå ut och äta middag. Inte för att jag egentligen längtar efter det men bara för att jag kan :D

Gå på bio.

Åka på husbilssemester med särbon och katten.

Träffa en massa vänner som jag saknat (trots att jag är en aning introvert men nu har det gått för långt med att inte kunna träffa folk).

Hålla en minnesstund hemma för mamma eftersom vi inte kunde ha någon begravning :heart
Åh vad jag saknade att få träffa dig i somras!! :heart
 
Jag vill mest av allt bara traffa alla mina vanner igen, inomhus och garna over mat och dryck. Att ha avslappnade middagar med vin utan en gnagande oro om smitta eller domande av grannar eller bekanta.
Darefter vill jag ha miljoombyte, och aka ut i landet pa langweekend i mysiga stugor
DArefter vill jag ha kultur, teater, musikal, pubar och att bara vara nara andra manniskor
 
Först skulle jag ta tag i YKB så jag får börja köra långtradare yrkesmässigt. Har försökt gå flera ggr men det har alltid fått blåsas av pga covid.

Sen ska jag gå ut och äta, fika på stan, shoppa, åka till min hemort och umgås med alla kompisar, familjen och släkten som jag inte träffat sedan i somras. Samt vara med social med mina ytligare bekanta här där jag bor.
 
Skulle åka till moster som förlorade sin sambo pga covid (han blev smittad på sjukhuset) och ge henne en dunderkram faktiskt. Sedan inte mycket mer. Har ju inte direkt ändrat levnadssätt sen innan pga jag ändå inte varit den sociala människan som måste ut och iväg hela tiden så därför jag inte kommer på vad jag mer vill göra ^^
 
Skulle åka och hälsa på familjen som bor i en annan del av landet och som jag inte sett på länge.

Sen skulle jag vilja dra ihop en fest vi planerade men fick ställa in i våras.
 
Men först skulle jag slänga visir och munskydd på jobbet. Vad härligt att kunna andas igen. :bow:

Har har vi haft krav pa munskydd sedan March och det har egentligen inte varit nagra problem alls ... utom att jag har glasogon, absolut ingen imunforsvar alls sa jag har KN-95 eller N-95 munskydd ... och kan darfor inte se nagot nu nar det blivit kallare. :banghead:
Mina glasogon ar hysteriskt igenfoggade och da jag kor skolbuss maste jag ha pa mig ansiktsmasken nar jag kor :crazy: ...och det tar tid innan bussen blivit varm nog sa glasogonen inte foggar igen.

Andningen har jag dock inga problem med ... vore dock bra att kunna se vart jag kor ocksa.:cautious:
 
Finns så mycket jag längtar efter! Krama mormor och farmor först och främst! Bjuder till fest :bump:, går på konserten jag haft bokad sen september 2019...
Ikea!! Älskar Ikea! Vill gå i gallerior, kolla på hästtävlingar och resa till solen. Jag vill bara leva som vanligt igen :love:
 
Kom på att jag glömt en sak: jag ska gå till gymmet! Oj vad jag ska gå på gruppträningspass igen! Inklusive ge svettiga highfives till närmsta person efter extra jobbig del av passet. Jag längtar t o m efter spinning igen, som jag annars tycker är ett rätt trist substitut för landsvägscykling.
Åååh nu saknar jag skivstången! Och de stora mjuka lådorna att hoppa upp på! 😫
 
Tror listan kan bli lång men nått av de första jag vill göra,

Hade varit så otroligt skönt att slippa den oron man har för dom som är i riskgruppen både i släkten men även de som man inte känner

Ha kalas för lilla mini som växer så det knakar
Gå på lekland, så härligt att se vår lilla energiboll hoppa upp å ner, åka rutschkana och leka loss,+ det är ju rätt roligt å klättra runt där själv med ^^
Åka till Köpenhamn
Bjuda in familjen som inte kunnat se huset vi flyttat till, känns konstigt att bo nånstans som stora dela av släkt och vänner inte ens sett utsidan på irl 😅
Ta bussen in till stan och fika, äta god mat och dricka vin med vänner
Gå på biblioteket
Dansa zumba
Boka in resa hem till Sverige, saknar verkligen alla därhemma , bo länge i sommarhuset och ha massa grillkvällar i gott sällskap
Gå på någon föreläsning eller kurs ^^
Dra igång en garageloppis

Kanske inte just i den ordningen, svårt att välja vad man skulle gjort först ☺
 
Boka flyg! Allt annat jag ändrat i livet vill jag nog behålla. Men att kunna boka flyg till särbon, och konserterna till sommaren är det jag verkligen saknar. Förutom att kunna träffa föräldrar/äldre generationen då!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
607
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag har under en längre period kännt att jag har tappat bort den person som jag vill vara och vad jag vill med mitt liv. Alltså det...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Jag har så mycket tankar, drömmar och idéer. Känns nästan lite jäktigt stundtals att hinna med att göra dessa till verklighet. Men nu...
Svar
0
· Visningar
510
  • Artikel
Hästnyheter Hon har bott i USA nästan hela sitt liv – men tävlar ändå under den svenska flaggan. Drömmen är att en dag vara del av det svenska...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp