Bukefalos 28 år!

Låt oss drömma...

Går på AW om och om igen med mina kära kollegor och alla vänner man knappt har träffat under senaste året. Går på bio med min biokompis och ser alla storfilmer som kommer. Åker på 30-års resa med mina andra nyblivna (snart 31-åriga) 30-åriga vänner, som skulle skett i somras.

Det bästa av allt: Jag kommer inte ofrivilligt spänna mig varje gång någon råkar hosta eller snörvla i min närhet.
 
Kör raka vägen till min favoritpark och tar hunden på en hike. Helt plötsligt spelar det ju ingen roll att stigen är smal och att man inte kan undvika att gå för nära masklösa människor. Sedan lunch på en restaurang vid floden. Beställer in en extra kaffe och efterrätt och bara sitter och njuter av att nyss ha ätit något som någon annan har lagat! :D

När lunchen är slut kör jag hem och bokar flyget till Sverige. Sedan kommer jag nog att falla ihop av trötthet över att ha sett fler människor på en dag än jag gjort på ett helt år!
 
Bokar en resa till stockholm för att hälsa på mina föräldrar, syskon med familjer samt mina vänner. Kramar dom allihop! Börjar jobba ett par dagar i veckan från kontoret, går ut och äter, klär mig "normalt" och går och klipper mig som alla andra. Går ut och fikar med vänner på varenda cafe i hela jäkla stan.
 
Jag skulle skämma bort mina barn med restaurang och biobesök :love: ta med dem in i affären och handla mat, vilket de älskar men inte har fått på snart ett år. Bjuda in och anordna riktiga födelsedagskalas för dem.

Kanske springa något lopp och tvinga syrran komma och heja. Och shoppa lite kläder, klippa mig och fräscha upp mig:)
 
Åker till mina vänner som bor 40 mil bort. Åker till Köpenhamn
Bokar biljetter till konserter hockey. Förmodligen bokar jag en resa
 
Åker till mina föräldrar med son och sambo, sover över och umgås.
Åker tåg med sonen.
Ordnar födelsedagskalas för sonen.
Går på aw med mina bästa kollegor.
Bjuder hem/åker till kompisar jag saknar att umgås med.
Åker till ikea :D
 
Kramar min mamma.
Bokar en resa med sambon.
Träffar alla mina kompisar, både genom att bjuda hem dem och att gå ut för att dricka öl/drink eller fika.
Går på massa kulturevenemang; konsertet, pjäser, dansföreställningar...
 
Vänder det imorgon så avbryts min uppsägning och jag slipper bli arbetslös om två månader. :heart Älskar mitt jobb, jag vill inte bli av med det.

Jag vill hem och träffa min älskade mormor och morfar igen i deras fina hus, och jag vill krama dem!

Fira min pappas 50-årsdag och min 25-årsdag, vars firande båda slukats upp av viruset.

Anordna spelkvällar med mina kära vänner.

Gå på kattutställningar och kanske till och med ställa ut lilla Juno.
 
Börja andas igen eftersom jag slipper den där gnagande oron "ifall jag får covid-19" eftersom jag lär ligga pyrt till om jag blir sjuk.

Gå ut och äta middag. Inte för att jag egentligen längtar efter det men bara för att jag kan :D

Gå på bio.

Åka på husbilssemester med särbon och katten.

Träffa en massa vänner som jag saknat (trots att jag är en aning introvert men nu har det gått för långt med att inte kunna träffa folk).

Hålla en minnesstund hemma för mamma eftersom vi inte kunde ha någon begravning :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
607
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag har under en längre period kännt att jag har tappat bort den person som jag vill vara och vad jag vill med mitt liv. Alltså det...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Jag har så mycket tankar, drömmar och idéer. Känns nästan lite jäktigt stundtals att hinna med att göra dessa till verklighet. Men nu...
Svar
0
· Visningar
510
  • Artikel
Hästnyheter Hon har bott i USA nästan hela sitt liv – men tävlar ändå under den svenska flaggan. Drömmen är att en dag vara del av det svenska...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp