"Lax" stövlar

O

oh_darling

\"Lax\" stövlar

har hittat ett par begagnat och undrar vad ni har för erfarenheter av dessa?
vad är det egentligen för märke, har inte hört talas om det förut?

värt att satsa pengar på?
 
Re: \"Lax\" stövlar

jag har inte den blekaste va "lax"-stövlar är för nåt märke, men jag blev väldigt nyfiken... :)
 
Re: \"Lax\" stövlar

Jag har ett par Lax ridstövlar med mjukt skaft och snörning i vristen som jag köpte på en ridsportaffär i Göteborg -94. Jag rider inte särskilt ofta i dem, gillar ridskor bättre, men det är de enda traditionella ridstövlar som jag kunnat använda pg av mina höga vrister. Hittade dem efter att ha provat 'alla' märken.
De ser knappt använda ut (fast jag har varit noga med att ha stövelsträckare i dem alltid).
Jag gav 1800 för mina när jag köpte dem, och den gulliga tanten i affären (som GAV mig ett par helskodda ridbyxor med minimalt skönhetsfel när jag köpte sadel och ridstövlar där!) sa att det var ett spanskt märke.
Kvaliten på lädret är bra, och även passformen.
 
Re: \"Lax\" stövlar

de finns inte längre, tror faktiskt att det är de som ärmountain horse stövlar idag, ett helt ok inte alltför dyr eller lyxigt märke var det iallafall på den gamla goda tiden-
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: Squie
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 904
Senast: valy
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
605
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp