• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Faust
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 028
F

Faust

Hej!

Är det någon som har några bra tips till ledarskapsövningar! Om man nu säger så??

T.ex. för att verkligen visa hästen att det e jag som bestämmer!?

//Frida :banana:

Det finns massor med trådar i det ämnet.
Sök på det här Forumet och på NH, så hittar du säkert massor med tips.

Det är alltid viktigt att du ALLTID går före din häst! han får aldrig gå framför dej vart ni än ska om det bara är till stallet så ska han gå bakom! När hästar ska visa vem som bestämmer så flyttar dom bara på varandra utan anledning. Enbart bara för att visa vem som bestämmer. Gör det du med.Flytta på honom bara för att du vill det, ingen anledning utan bara så där! Han blir säkert tjurig i början men allt eftersom som så kommer han aceptera dej som "flockledare". Lycka till! :idea:

Liknande trådar

Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
520
Senast: Blyger
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Emma-pemma
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Jeps
·
Träning Hej Jag har ett problem med en häst som jag har börjat träna. När jag longerar honom så lyssnar han perfekt på mig i höger varv, han...
Svar
1
· Visningar
443
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈