F

Faust

Hej!

Är det någon som har några bra tips till ledarskapsövningar! Om man nu säger så??

T.ex. för att verkligen visa hästen att det e jag som bestämmer!?

//Frida :banana:
 
Det finns massor med trådar i det ämnet.
Sök på det här Forumet och på NH, så hittar du säkert massor med tips.
 
Det är alltid viktigt att du ALLTID går före din häst! han får aldrig gå framför dej vart ni än ska om det bara är till stallet så ska han gå bakom! När hästar ska visa vem som bestämmer så flyttar dom bara på varandra utan anledning. Enbart bara för att visa vem som bestämmer. Gör det du med.Flytta på honom bara för att du vill det, ingen anledning utan bara så där! Han blir säkert tjurig i början men allt eftersom som så kommer han aceptera dej som "flockledare". Lycka till! :idea:
 

Liknande trådar

Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
149
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 937
Senast: Fetaost
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
Svar
18
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp