Ledsen och trött...

PleaseGiveMeABreak

Trådstartare
Vet inte vad jag vill med denna tråden egentligen men jag måste verkligen skriva av mig..

Jag har alltid varit den personen som varit konflikträdd, undviker det till varje pris. Jag har alltid velat vara den neutrala personen som inte kommer i bråk, men har nu insett att jag har egentligen alltid har varit i ett bråk utan att jag egentligen insett det.

Det är så, vi är tre personer, inklusive mig. Två utav dessa personerna är mina bästa vänner, men de två bråkar på ett konstigt sätt. Alltså inte det vanliga hederliga bråket, typ som att inte prata med varandra.. Nejnej, detta är mycket mer komplicerat och invecklat.

Vi kallar de personer A & B.
A är en person som är väldigt.. bekväm person. Allt ska utgå efter henne och hon anpassar sig inte helst. Allt ska vara på hennes villkor. Har lite av tvångstankar, det måste vara på hennes sätt annars "kan hon inte sova ikväll" eftersom det stör henne så.. Kan vara lite småjobbigt men har känt henne så länge att det inte är ett problem för mig. Eller tja, jag snarare bryr mig inte om det längre.
B, är en person som inte klarar av personer som A. Hon vill att folk ska anpassa sig och problemet (eller tja, det roliga..) är att hon knappt heller kan anpassa sig. Hon kommer på ursäkter när hon inte får som hon vill. Är en bossig typ som gärna vill få som hon själv vill. På sätt och vis, så borde hon egentligen störa sig på sig själv. Ljuger gör hon också för att få på sitt sätt eller när hon helt enkelt är lat. Kan man t.ex inte tex själv göra en sak på en helg så erbjuder man att kanske nästa kan funka, men nej det går inte för då ska hen tydligen ha nåt annat för sig, och sen visar det sig att det inte stämmer. ARGH....

Jag träffar dessa personerna varje dag, överallt, inklusive stallet då vi alla har egna hästar.
Så att undvika dessa på nått sätt, går inte. Dessa är de två enda vännerna jag har som jag träffar aktivt och de har vänner också, men de är endast mig som de träffar aktivt. Så det blir lite som "dra i en docka som båda vill ha".
Suck.. Jag vill gärna träffa båda så ofta som jag kan, men jag är en introvert person och jag känner att jag inte får den energin jag behöver ibland. Ibland går jag och gör saker och bara, gör. Jag existerar bara, men lever inte. (Fasiken hur ska man förklara egentligen..)

Träffar jag A, blir B sur eftersom jag inte bjöd med hen. Men problemet är att B, vet att A inte vill vara med B eftersom att hen tycker B är en jobbig person. A är även en sådan person som gärna inte vill göra saker hen inte vill.
När jag träffar B så vet jag att A blir ledsen eftersom jag är lite oftare med B än vad jag är med A eftersom B och jag gör lite mer saker tillsammans vilket gör att A känner sig ensam eftersom hon bara har mig. (Krångligt, jag vet)

Jag tänker då, varför kan vi inte alla hänga? Men sen så tycker ju varken B eller A om varandra och de båda är så falska mot varandra eftersom de beter sig som att de är bra vänner men under ytan.... jadu..
Sedan vill jag ju inte tvinga någon att göra något de egentligen inte vill, så de skippar jag ju eftersom jag inte vill tvinga nån, eftersom jag själv inte skulle vilja bli tvingad.
Sedan är problemet att B försöker dra mig ifrån A, så det är därför jag blir mer med henne än vad jag blir med A.

Jag vet själv att problemet är egentligen deras, men det hamnar ändå hos mig. Vilket gör mig så jävla förbannad och ska ta och försöka hitta ett tillfälle där jag kan prata med de så de kan lösa det.. för jag är trött på detta!!! Jag vill sticka härifrån och sedan får alla lösa problemet där hemma själva!!!!! :arghh:
Förlåt men att hela tiden lägga mig varje kväll och fundera vilka problem jag kommer att möta imorgon, är skitjobbigt. Jag längtar som fasiken till hösten för då kommer vi alla splittras ändå..

Något jag själv har vunnit iallafall av detta är att om man jämför med tidigare så är jag egentligen inte lika konflikträdd, för många problem som jag har fått lösa som egentligen baseras på deras problem är många.
Sån jävla löjlig tråd egentligen med egentligen helt bisarra och idiotiska problem men ändå så har man dem..
Tack ni som läste igenom hela denna konstiga texten, det var skönt att skriva av sig för en gångs skull..
 
Sv: Ledsen och trött...

Jag tror att det enda du kan göra är att skita i deras känslor lite. Fortsätt att träffa dem var för sig och säg att du tycker bäst om att träffa dem var för sig. Att nån blir ledsen är inte ditt problem, du kan inte klona dig och enbart vara andra till lags.

Känner igen mig mycket då jag har lätt att vara neutral och gå bra ihop med väldigt olika personer, vilket gör att mina vänner absolut inte går ihop utan jag träffar olika personer var för sig eller i speciella grupper. Men att de skulle bli ledsna för att jag inte träffar någon mer eller mindre tänker jag inte speciellt mycket på. Jag träffar ju vänner för min egen skull, inte för att de inte ska bli ledsna.
 
Sv: Ledsen och trött...

Även jag sitter i en lite liknande sits, eller gjorde i alla fall för ett år sedan och kommer förmodligen att göra det till hösten igen. Just nu är båda mina "personer" bortresta för ett år så jag slipper hantera det (utom att jag tassar på tå och får bita mig i tungan för att inte nämna den ena för den andra när vi pratar på Skype), men när de båda kommer tillbaka igen kan det bli minst sagt... intressant.

Jag har dock blivit bättre på att hantera det och är så pass säker i mig själv att jag ibland helt enkelt skitit i att A inte vill att jag ska fråga B om hon vill följa med osv. I slutändan är det ju faktiskt de som bär sig illa åt, och att jag ska behöva sota för deras omogna beteende är helt fel. Det är dock lättare sagt än gjort, och jag förstår verkligen att det är jobbigt för dig.

Hade jag varit du hade jag antingen pratat med dem båda två - var för sig eller tillsammans - och förklarat hur jobbigt det är för dig när de beter sig som de gör. Vissa människor är mer än lovligt självupptagna, så kanske är det det som behövs för att de ska inse sina brister och börja bete sig normalt.

Känner du att det blir för mycket så får du försöka göra som jag och distansera dig så mycket som möjligt från deras känslor, tankar och beteende. Låtsas som att det regnar och fortsätta göra det du vill, prata med den du vill och föreslå saker till den du vill.

Heja heja dig, jag vet att det är supersvårt men i slutändan är det faktiskt inte du som gjort något fel och ditt välmående är det viktigaste!
 
Sv: Ledsen och trött...

Åh.. jag som inte trodde det kunde bli värre..

Blir så jäkla ledsen idag och förbannad att jag definitivt kommer att ta upp hela jävla situationen imorgon. På senaste tiden så har A blivit mer utanför vilket jag har försökt förhindra så mycket så möjligt men B drar hela tiden ifrån mig från A. Och ifall om jag bara blundar för problemet så kommer jag aldrig kunna leva med mig själv senare när vi splittras.

Så. Jag var sjuk igår, mådde lite bättre idag så gick till skolan men gick sen hem igen direkt på morgonen för jag mådde inge vidare.
Sedan får jag ett samtal från A, som frågar "hur det är med B nr 2".
A sa det med en ton på skoj, men jag förstod direkt var det var eftersom jag varit med B på senaste tiden.

Jag känner mig... kränkt. Undrar vafasiken som har gått fel med mig själv egentligen. IFrågesätter allt vad jag gör nu eftersom mitt mål och har alltid, ALLTID varit "Oavsett vad ska jag alltid vara mig själv".
Men jag har tappat bort mig lite. Jag har varit så jävla noga med att göra alla till lags att jag har blivit så jääävla sur nu. Jag har slutat sätta mig själv i första hand och det får det fasiken vara slut på. För jag orkar inte längre.
Jag känner mig så förbannad på mig själv men framför allt att bli kallad så. JAg är så jävla arg på mig själv att jag lät det hända, att det ens ska bli möjligt att bli kallad så ska inte hända.
JAg vill inte defineras som någons dubbelgångare, wannabe, whatsoever.

Innan vad jag ledsen och besviken, men nu är jag mest förbannad och ARG!!
Det är fan slut med konflikträddhet nu för nu är jag så jävla arg!
Jag ska fan be de prata med varandra, och jag ska inte stå på NÅNS sida.
Spelar ingen roll om jag får gå helt ensam, jag har iallafall stått upp för mig själv.

Åh, det kommer bli så svårt men saker och ting måste göras även om beslutet kommer drabba många men det får fasiken vara slut på detta nu!
Ifall om någon råkar sitta i samma sits som jag gör, jag säger bara, det är inte värt det för fem öre. Det tar så mycket livskvalité att det inte är sant..
 
Sv: Ledsen och trött...

Säg åt båda att de får lösa sina problem sinsemellan, att du gillar dem båda men inte vill hamna i "skottlinjen". Antingen får de lära sig umgås alla tre eller så får de ge fan i att bli sura över att du kan umgås med fler personer. Tror att det enda rätta i denna situaiton, i längden, är att sätta lite värde på sig själv och "skaka" om de andra lite. "hörreni, såhär är det..." liksom.
 
Sv: Ledsen och trött...

Jag har satt bollen i rullning och har pratat med den ene nu och vi alla ska prata imorgon.
Jag har bara tagit första steget och jag sitter redan och storbölar. Herregud, hoppas att detta kommer lösa sig.. :(
 
Sv: Ledsen och trött...

Tack så mycket! Det stärker!!

Har precis nu pratat ut med A, och vi båda har pratat ut med varandra och vi båda är överens och mår bra.

Vi har båda tagit beslut att vi ska prata alla imorgon. Usch vad jag oroar mig hur detta kommer gå! Hoppas alla nu kommer överens, ifall om vi gör det, jag tror jag kommer bli världens lyckligaste människa sedan, men det kommer bli en sådan stor omställning, att för första gången på länge.. komma överens och samarbeta?
Låter nästan för bra för att bara sant...
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 387
Senast: Shaggy
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 872
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 059
Senast: hastflicka
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp