Bukefalos 30 år!

Jag älskar Lego, har en hel samling med botanicals/blommor!
PXL_20260628_143432696.webp

Tycker största problemet är var man ska he det när man byggt ihop ett set. Det finns ju bara så många ytor att ställa saker på och man vill kanske ha nåt annat framme också. Blommorna är bra för de tar ingen större plats och funkar att ha som dekoration lite var som helst i huset, men jag drömmer ju om typ...Rivendell. Men var tusan skulle jag förvara det?! :arghh:

Var köper ni Lego? Jag vill gärna ha lite blommor i badrummet och sen råkar jag ha plats i bokhyllorna just nu…

1000104530.webp

Jag bygger vanligtvis inte lego, men mina kompisar köpte en F1-legobil från mitt team och en av dem hjälpte mig att bygga ihop den. Jag byggde, hon plockade fram bitarna och sa, 'Näe, tänk nu efter!' när det blev fel. :D

Jag har väldigt låg visouspatial förmåga – där det bland annat ingår att bygga konstruktioner, något som vi testade när min autism utreddes. Det jäkla blocktestet var en mardröm. 😑 pussel och lego är extremt svårt för mig, jag har svårt att ta till mig instruktionerna samt att vrida och vända på föremål i tanken och omsätta instruktionerna i verklighet. Så även om de flesta skulle säga att det är ett minimalt projekt är jag stolt över min bil! 🥰

Jag har köpt lite överallt, wephallen och toyspace har jag köpt en del hos online, speciellt när de har rea. Håller alltid koll i leksaksbutiker och även typ ICA Maxi, Citygross etc. Sen har vi köpt en del på Lego Store för att det är så roligt att handla i den butiken och de har ibland GWPs. Har även köpt en hel del begagnat! Både på Facebook, Vinted och Tradera. Speciellt på Tradera kan man fynda, köpt främst lego till dottern där för det är inte supernoga om nån liten bit saknas. Vi har backvis med bitar att komplettera med. 😅

Jag har funderat på Lego, och suktat lite efter ett par på tok för dyra grejer.

Men. Blir det inte lite som pussel? Dvs en engångsleksak? Sen står man där med ännu en pryl man inte behöver.

En kompis byggde en manuell lego-skrivmaskin, tex. Det var uppenbart ett roligt pyssel, och det var lite kul att testa att skriva med den. En gång eller två.

Hur är andrahandsmarknaden?
Man kan sälja andrahand så länge man är noga med alla delar och har sparat instruktionerna förstås. Flera av mina klienter har sålt HPlego väldigt snabbt, men jag vågar inte säga hur mycket av själva värdet de fick tillbaka. :)

Man kan sälja andrahand så länge man är noga med alla delar och har sparat instruktionerna förstås. Flera av mina klienter har sålt HPlego väldigt snabbt, men jag vågar inte säga hur mycket av själva värdet de fick tillbaka. :)
Ja, vikten av att spara instruktionerna är jag väl medveten om!

• Gilla
Reactions: Sel
Visa bifogad fil 187398

Jag bygger vanligtvis inte lego, men mina kompisar köpte en F1-legobil från mitt team och en av dem hjälpte mig att bygga ihop den. Jag byggde, hon plockade fram bitarna och sa, 'Näe, tänk nu efter!' när det blev fel. :D

Jag har väldigt låg visouspatial förmåga – där det bland annat ingår att bygga konstruktioner, något som vi testade när min autism utreddes. Det jäkla blocktestet var en mardröm. 😑 pussel och lego är extremt svårt för mig, jag har svårt att ta till mig instruktionerna samt att vrida och vända på föremål i tanken och omsätta instruktionerna i verklighet. Så även om de flesta skulle säga att det är ett minimalt projekt är jag stolt över min bil! 🥰
Just det där att vrida och vända på saker i tanken är min absolut bästa gren, jag tänker tredimensionellt och behöver aldrig ritningar, nåt som gett mig ett par ovänner när ingenjören som ägnat en vecka åt att ta fram ritningen kom och fick se att prylen redan var färdigbyggd, monterad och driftsatt, jävlar vad sur gubben blev. :laugh:
Jag brukar säga att först bygger och konstruerar man, behövs ritningar då gör man dom senare när grejen eller byggnaden är klar.:D

Jag älskar legosamlingsprylar, men om det rör sig om större alster är det bra med en stadig botten så att de går att flytta och ställa i duschen för de är OMÖJLIGA att damma, och samlar damm gör de. På allvar, det är något att tänka på.

Instruktioner finns på nätet så inga problem med det...

• Gilla
Jag älskar legosamlingsprylar, men om det rör sig om större alster är det bra med en stadig botten så att de går att flytta och ställa i duschen för de är OMÖJLIGA att damma, och samlar damm gör de. På allvar, det är något att tänka på.
Mitt barnbarn har rätt mycket Harry Potterlego. Hon sitter med en liten pensel och dammar! Det tar ett par dagar att gå över alla hennes byggen.

• Gilla

Liknande trådar

• Mat/fikasällskap (eller nåt)?Malmö alt.Falsterbo Horse show i helgen?
  • Förvaring i barnrum
  • Budgivning hus
  • Pyssla med piprensare

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka