Lekar med hästen

E

Eruanne

Hej alla!

Jag undrar om ni har några förslag på lekar man kan leka med sin häst? Jag, min syrra och hennes häst har lekt med presenning och draperier men det känns som att det borde finnas mer man kan leka med.

Det måste ju finnas massor med folk med bra ideer här :-)
Kram på er!
 
har du lekt sisten med den?
det gjorde jag igår med min häst,
jag jagar honom och sen får han jaga mig.
det tycker han är skitkul.
 
Nåt som är skitkul är att leka följajohn med pållen. utomhus kan du ha honom i grimskaft och leka lite i skogen, gå slalom osv. I paddocken kan du sätta upp låga hinder och hoppa över, jättekul :D
 
Kan inte du komma och jaga min häst och visa hur du gör. Kan sätta hur mycket pengar som helst på att min häst skulle bli vansinnigt arg och tycka att jag är vråljobbig! Det tycker hon om det mesta just nu *suck*
:crazy: :cry: :crazy:

/Snorpan - men en för tillället väldigt envis och motsträvig häst
 
Vi dansar! Millan och jag går in i den ena hagen och jag tar av grimskaftet. Sen går jag 2 steg framåt -och hon oxå. 2 steg åt sidan - och hon oxå.... Och så håller vi på. Är väl en typ av följa John, men vår lilla 6 åriga dotter sa att "Ni dansar ju!" Skulle jag därimot jaga henne så skulle hon få tokspel (hon kickar i glädje). Skramla burk är oxå kul. En burk med lite småsten i och skramla i hagen.... å så springer dom som galna en vända ... och kommer tillbaka och står och glor och väntar på att jag ska skramla mer....
 
om du har en bra relasjon till din häst tycker nog den det är kul,du skall ju inte jaga den med piska eller nått,
du skall leka med den,alltså springa efter den,gärna som en häst,hoppa skutta åt sidan och derav i andras ögon se tokig ut.men hästen gillar det,den kommer kasta med huvudet,bocka och springa,så bråvänder du och springer bort från den,då skall den om den tycker dette var kul,springa efter dig,du skall låta den fånga dig då och rosa den,då har den förstått leken.
 
Jag lekte med min häst igår! Tjohoo!
Hon tyckte det var jättekul. Jag sprang och så sprang hon efter... eller rättaresagt skuttade. Det såg jätteroligt ut! :D :bump: :rofl:


/Snorpan
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 936
Senast: ako
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 719
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 000
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp