Ligghall/stall max 5 hästar vad gäller?

golden_tinka

Trådstartare
Jag har i dagsläget ett stall med två boxar på 9 resp 17 kvm, innan jag köpte det var det tre boxar två på 9 och en på 8 kvm, men jag slog ut en av väggarna då jag tyckte det var för litet!

Jag vill nu bygga en ligghall för två hästar, för att förlänga ute säsongen, ligghallen kommer vara ca 3*6m.

Behöver jag ansöka om prövning?:confused:
 
Sv: Ligghall/stall max 5 hästar vad gäller?

Så fort du kan ha fem hästar eller fler på ett ställe så ska det förprövas. Så ja med ett stall med tre boxar och en lösdrift för två hästar så ska det förprövas av Länsstyrelsen.
 
Sv: Ligghall/stall max 5 hästar vad gäller?

Men nu finns det ju bara 2 boxar i stallet och en lösdrift för 2! Behövs det förprövas ändå?:)
Enligt regeln att det ska förprövas med 5 lr flera hästar borde det ju inte behövas, eller hur bra koll har dom på stallen igentligen nu när det tex har byggts om!
 
Sv: Ligghall/stall max 5 hästar vad gäller?

Borde inte behöva göra någon förprövning eftersom du fortfarande inte har plats för fler än 4 hästar, men jag hade för säkerhetskull kolla upp det ändå.

/Camilla
 
Sv: Ligghall/stall max 5 hästar vad gäller?

Förprövningen är ju gratis numera så varför inte skicka in en för säkerhetsskull och ta med fem platser,så sett har du ju godkänt för en häst till om du nu skulle vilja ha det framöver!
 
Sv: Ligghall/stall max 5 hästar vad gäller?

Förprövningen är ju gratis numera så varför inte skicka in en för säkerhetsskull och ta med fem platser,så sett har du ju godkänt för en häst till om du nu skulle vilja ha det framöver!

Fast med mina 2 hektar, kommer jag aldrig ha mer än max 3 hästar där!:angel::)
Har upp över öronen att göra nu och dom närmsta månaderna, så jag undviker helst allt extra jobb som går!:eek:
 

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
615
Senast: Blyger
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 100
Senast: Fiorano
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 549
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 286
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp