Bukefalos 28 år!

Light foder...

S

SarahOlofsson

Min hund äter ett Lamm o Ris foder som har fungerat väldigt bra, tyvärr blev jag tvungen att kastrera henne o efter det skulle jag behöva byta till ett light foder. Eftersom hon är lite känslig i huden så undrar jag om det är någon som vet ett milt light foder som inte kostar skjortan :crazy:
 
Sv: Light foder...

Men det innehåller mer tex vete...
 
Sv: Light foder...

Okej, då förstår jag. Kan du skriva ut innehållet och värdena på ditt foder, så är det lite lättare försöka ett med ungefär samma innehåll? =)

Dock så rent generellt, lightfoder innehåller ofta mer 'utfyllnad' och är oftare spannmålsbaserat. Men vetefria ska de ändå vara.

Jag gav med detta innehåll till min vetekänsliga. Har inte känslig hud, men lite känslig mage:
Majs, ris, kyckling- och lammkött, animaliskt och vegetabiliskt fett, vetegroddar, betfiber, linfrömjöl, potatisprotein, bryggerijäst, äggpulver, fructo-oligosakkarider (FOS), glucosamin, mineralämnen, vitaminer och spårämnen. 19% protein, 8% fett, 13.5 MJ/kg foder.

Men där har du t ex kyckling också, samt majs och ris. Beroende på vad det är i det du ger nu, kan det ju bli för många nya ingredienser t ex.

Så en innehållsförteckning samt värden på det du ger nu vore bra =)
 
Sv: Light foder...

Nutro har ett lamm och ris light foder. Det skulle du kunna prova. Innehåller inte vete såvitt jag vet. Men det light foder du menar är kanske inte lamm o ris?
 
Sv: Light foder...

Nu när jag var inne på tillverkarens hemsida hittade jag att de skulle ha ett Lamm o Ris Light :bump: Nu ska jag bara hitta en återförsäljare som kan ta hem det ;) Tack för hjälpen :idea:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
234
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 644
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 114
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 910
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp