Bukefalos 28 år!

Lillasyster, 1,72 i mankhöjd?

Haukur

Trådstartare
Var hemma hos en kompis idag som har en fyraårig dotter och en 2månaders bebisdotter.

Vi sitter i vardagsrummet och spelar spel när det ringer på dörren, mamman öppnar och ropar åt pappan "Det är din lillasyster.". Den lilla fyraåringen flyger upp och springer ut i trapphuset, när hon inte hittar nån lillasyster frågar hon sin faster var lillasystern är. Föräldrarna förklarar länge och väl att faster är pappas syster, lillasyster. Fyraåringen tittar surt på båda föräldrarna, tar mig i handen och går iväg till sitt rum. Hon säger till mig att hon vet att dom ljuger. Jag förklarar så gott jag kan att fastern faktiskt är syster till pappan. Plötsligt skiner lilltjejen upp och hon verkar förstå.

När vi senare sitter vid middagsbordet deklarerar hon högt "Pappa, jag är inte arg för att du ljuger längre. Du är bara avundsjuk för att jag har en lillasyster och inte du! Det är synd om dig pappa.".:rofl:

Det fattar väl vem som helst att en lillasyster inte kan vara 1,70 lång:angel:
 
Sv: Lillasyster, 1,72 i mankhöjd?

Hahaha!!!
Vi ägnade lång stund att förklara för syrrans 6åring att vi hade samma pappa, som var hans morfar, som är hans kusiners farfar, att deras pappa är vår bror osv. Väldigt förvirrande tyckte han;)
 
Sv: Lillasyster, 1,72 i mankhöjd?

Hahaha!!!
Vi ägnade lång stund att förklara för syrrans 6åring att vi hade samma pappa, som var hans morfar, som är hans kusiners farfar, att deras pappa är vår bror osv. Väldigt förvirrande tyckte han;)

Jag tycker nog fortfarande att släktrelationer är ganska förvirrande och då är jag ju en bit över 20 så jag förstår dom;)

Jag tror dom gav upp det här för idag och kom överens om att dom skulle försöka förklara igen när hon blir större. Hon blev bara sur när dom försökte "ljuga" för henne:angel: Tror inte ens hon gick med på att pappan och fastern är syskon för dom är ju vuxna, syskon har bara barn. Slutsatsen blev hela tiden att pappan var avundsjuk på dottern som fått en lillasyster:D
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 686
Senast: alazzi
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 844
Senast: Mirre
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp