Lindra halsont

Bukefalos 30 år!

Men va, är bafucin borta?!?! Som tur är så tror jag att jag har kvar några burkar. Varför tog de bort den?
det var enbart svenskarna som köpte bafucin och tillverkarna tyckte att det var en för liten marknad för att fortsätta med dem, så de slutade tillverka dem.

Håller med om Strefen och Alvedon.
Har inte lyxat till det med sprayformen av Strefen (betydligt dyrare än tabletterna) men tycker att tabletterna bedövar bra.
Akuta kris-och-panikmedlet om jag inte har Strefen hemma är att gurgla med starkaste varianten av Listerine; den lila.

När jag var utbytesstudent i USA "för hundra år sedan" testade jag Chloraseptic spray som nog innehöll liiiite för mycket xylocain för den svenska marknaden :angel1: men där snackar vi bedövning! :D

Håller med om Strefen och Alvedon.
Har inte lyxat till det med sprayformen av Strefen (betydligt dyrare än tabletterna) men tycker att tabletterna bedövar bra.
Akuta kris-och-panikmedlet om jag inte har Strefen hemma är att gurgla med starkaste varianten av Listerine; den lila.

När jag var utbytesstudent i USA "för hundra år sedan" testade jag Chloraseptic spray som nog innehöll liiiite för mycket xylocain för den svenska marknaden :angel1: men där snackar vi bedövning! :D
Jag använder sprayen när jag har så ont att det inte går att svälja saliv. Då är sprayen guld för att slippa suga på halstablett och svälja det. Dyr är den men så värt det!

Jag använder sprayen när jag har så ont att det inte går att svälja saliv. Då är sprayen guld för att slippa suga på halstablett och svälja det. Dyr är den men så värt det!
Så ont har jag bara haft en gång och då åkte jag till vårdcentralen.
De tog svalgprov på mig (även om provtagaren muttrade "du är ju inte ens röd i halsen") och när resultatet kom var det skyhögt, solklar halsfluss och jag fick antibiotika - enda gången i livet!
Häftig grej, jag kände mig kärnfrisk efter två tabletter...

Tack för alla tips! Nu är jag på andra dagen utan halsont och det är underbart.

Jag får minst en gång om året så ont i halsen att luften river när jag andas. Det kan hålla i sig upp till två veckor. Har givetvis kontaktat läkare många gånger men det har alltid bedömts som virus.

Jag tycker att det funkar fint att suga i sig chokladbitar, gärna Marabous vanliga mjölkchoklad. Lenar halsen fint 😄 Mitt bästa även mot elak rethosta och gott är det också 😋 Lite tristare svar är Zyx..

Liknande trådar

• Färganalys och mode
  • Chat GPT och AI
  • Munsår
  • aj min axel

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn