Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efter att Bafucin slutat tillverkas har det kommit en ny produkt som heter Coldycin som är tänkt att ersätta Bafucin - utan att innehålla samma sak - som finns i flera smaker. Sugtablett med bedövningsmedel och klorhexidin mot (virus o bakterier).Tack för massa bra förslag! Några hade jag inte tänkt på tidigare.
Vilka är era knep som fungerar för att lindra halsont? Just nu kan jag inte dricka vatten, det gör för ont.
Jag är intresserad av era egna knep, inte vad man kan googla sig till eller hitta på chat-gpt.
Vilka är era knep som fungerar för att lindra halsont? Just nu kan jag inte dricka vatten, det gör för ont.
Jag är intresserad av era egna knep, inte vad man kan googla sig till eller hitta på chat-gpt.
Zyx halstabletter med bedövning i. Tycker det är obehagligt för även tungan blir bedövad, men när det är riktigt illa så är det värt det.
En liten brasklapp bara.Ska testas!
Tyckte bafucin funkade bra så då borde dessa också göra det.
Den hade jag glömt bort! Mamma hade den alltid i badrumsskåpet när jag var barn. Kommer ihåg hur den smakadeVisserligen går det att googla sig till det men många har nog inte koll på det... gurgla halsen med Nyodex-lösning. Den innehåller jod så jag blir alltid nostalgisk, en slabbade ju Jodopax på alla sår när jag hade hästMin killgissning är att det nog går att gurgla med vilket bakteriedödande munvatten som helst men jag har alltid en flaska Nyodex hemma.
Är det riktigt galet illa knaprar jag Alvedon också.
Bra att veta!En liten brasklapp bara.
ZYX skall inte kombineras med astma.
Då skall man i stället använda Strepsils.
Så om det blir knepigt att andas så är inte ZYX bra.
TackFör det mesta brukar man ordinera kallt så som glass, nyponsoffa och så vidare i vården men ibland kan lätt ljummet (inte varmt) vatten vara det som fungerar bäst. Ta gärna honung i vattnet, det lindrar halsen och smälter i det lätt ljumna vattnet. Honung bekämpar dessutom både virus och bakterier. Ibland kan man lägga lite honung i munnen och låta det smälta där och på sätt få lindring i halsen, ungefär som en halstablett.
Undvik ingerfäran om halsen är rivig, den kan kännas stark då och göra det hela värre. Vid vanligt halsont absolut men inte på det du beskriver för då kan det förvärra det hela. Hoppas du snart mår bättre![]()
Tycker dessvärre inte att Strepsils funkar särskilt bra, tyckte Bafucin var bättre.
Då passar nog inte mitt tips med att äta en tesked honung dig, men kanske kan hjälpa någon annan med halsont..Tack
Dricker enorma mängder te med mjölk. Rent vatten har varit för strävt.
Honung är dessvärre inte min grej alls, avskyr det och har nog aldrig köpt det. Det är så sött att jag mår illa. Ingefära har jag däremot hemma och älskar.
De gamla Strepsils-en fungerade inte särskilt bra mot smärta.Bra att veta!
Tycker dessvärre inte att Strepsils funkar särskilt bra, tyckte Bafucin var bättre.
Jag köpte så sent som i augusti förra året, har de ändrats efter det?De gamla Strepsils-en fungerade inte särskilt bra mot smärta.
De var "bara" antiseptiska.
Men de är nya nu och fungerar lika bra som ZYX.
Jag tycker inte heller om honung!Tack
Dricker enorma mängder te med mjölk. Rent vatten har varit för strävt.
Honung är dessvärre inte min grej alls, avskyr det och har nog aldrig köpt det. Det är så sött att jag mår illa. Ingefära har jag däremot hemma och älskar.
Nej då är det samma.Jag köpte så sent som i augusti förra året, har de ändrats efter det?
Nyodex är restanmält hos läkemedelsverket sedan 2 år tillbaka.Visserligen går det att googla sig till det men många har nog inte koll på det... gurgla halsen med Nyodex-lösning. Den innehåller jod så jag blir alltid nostalgisk, en slabbade ju Jodopax på alla sår när jag hade hästMin killgissning är att det nog går att gurgla med vilket bakteriedödande munvatten som helst men jag har alltid en flaska Nyodex hemma.
Är det riktigt galet illa knaprar jag Alvedon också.