Lindra huvudvärk

Ja, alltså egentligen låter det ju vettigt. Speciellt om man inte får i sig ordentligt när man mår dåligt. Men har verkligen tänkt att febern gör nytta.

Fick för övrigt det rådet nyligen när det gällde sonen. Att inte ge febernedsättande så länge han åt och drack ordentligt så febern fick göra sitt jobb. Men det kanske handlar om att man inte vill ge Alvedon till små barn i ”onödan”?

Det är en seglivad myt, att feber skulle göra nytta på något sätt. Likaså att undvika nässpray vid förkylningar, det gjorde alltid jag förr men då resulterade det i återkommande bihåleinflammation istället vilket hade undvikits av nässpray tidigare i förloppet.

Till barn har jag som flera andra också fått rådet att inte snåla på febernedsättande, ffa för att barn tydligen ofta får ont i kroppen vid feber också. Dvs onödig smärta som även kan försena tillfrisknandet eftersom det också innebär sämre aptit när de har ont. Men så märkligt när vården säger olika, hur vet man då!
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 427
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Vaccinerade mig igår, första sprutan. Fick Astrazeneca (nu hur det stavas) och jag har så ont i kroppen att jag kryper ur skinnet snart...
Svar
12
· Visningar
1 555
Senast: Modest
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 124
Senast: AbCdE
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp