Vica

Trådstartare
Funderade härom dagen om det här med linfrö. Får man något resultat om man köper nån påse linfrö från affären och sätter i jorden?

Frågade min mor som har gröna fingrar men hon stod handfallen. Men så tänkte jag, var är bättre att fråga än Buke?! :idea:


Nå, kan man odla linfrö från affären? :confused:
 
Sv: Linfrö

Klart man kan :p
Växte lin i en blomkruka här förra året. Det blev blommor och allt som till slut resulterade i nya små linfrön :d
 
Sv: Linfrö

ÅÅÅ! Gud vad bra! :banana: Hästen äter mej ur huset med all linfrö han ska ha. Nä då skämt åtsido.

Hur trivs de bäst? Varmt/ljummet/soligt/skugga?
Här ska odlas linfrö!! :bump:
 
Sv: Linfrö

Ja, hur ligger åkrarna? :angel: SOOOOOL och vattning. :D Har inte sett många åkrar med skugga i alla fall :D

Ska själv slänga ut lite i den biten av trädgårdslandet som inte ska bli grönsaksodling. Blandar lite fröer o strör ut på en ruta. Blir jättefint, o man har snittblommor hela sommaren :love:
 
Sv: Linfrö

*KL*

Måste prova. Låter riktigt kul att odla infön. Hoppas de kommer trivas på min balkong...
 
Sv: Linfrö

Om de trivs i en blomkruka tillsammans med x-antal andra mer exotiska växter i vårat köksfönster så trisvs de säkerligen där xD
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 157
Senast: tanten
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 825
Senast: Myrten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
Svar
8
· Visningar
573
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 694
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp