Liniment på dräktigt sto..?

Varför? Jag rider ju henne fortfarande. och att massera henne å pyssla lite är väl bara bra.. Har alltid hållt på mkt med liniment på mina hästar men nu vet jag inte om jag vågar längre på henne..?
 
Jag tycker inte alls om BL.... För starkt för mina hästars ben, dessutom är det kladdigt och lämnar kvar rester i pälsen som kan bränna om man sätter skydd på...
Använd Arnikaliniment istället!
 
Men rider du verkligen så hårt att du måste använda linement?
Dessutom ger det ju mycket bättre genomblödning om du bara masserar benet, alltså utan linement, hårt och bara uppåt !
Då fär du ju både ökad cirkulation och slipper använda något du är osäker på :idea: :)
 

Liknande trådar

Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 319
Senast: Emma-pemma
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 019
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 721
Senast: Skjøldur
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp