Lippo-täcken små i storlek?

Bukefalos 30 år!

Marvin

Trådstartare
Jag har aldrig provat dem till mina hästar, har mest horseware och bucas. Nya hästen är ju liten och späd, funderar på om jag ska prova Lippo till henne. Hur mycket större storlek ska man beställa?

Enligt säljaren har hon 140 i täcke, nu fick hon ett amigo bravo i storlek 145 som jag hade hemma, men det är lite stort.

Jag har aldrig provat dem till mina hästar, har mest horseware och bucas. Nya hästen är ju liten och späd, funderar på om jag ska prova Lippo till henne. Hur mycket större storlek ska man beställa?

Enligt säljaren har hon 140 i täcke, nu fick hon ett amigo bravo i storlek 145 som jag hade hemma, men det är lite stort.
Då skulle jag säga att Lippo 145 borde bli lagom.

Mitt förra sto drog 7.0 i HW, Lippo behövde hon ha 165 i 😊
Min nuvarande (2-åring) har 135 i Haglunds och Hööks, medan Lippo i 135 är liiiite för litet så där hade nog 140 varit bättre.

Dock har Lippo släppt en ny serie täcken nu, där återförsäljarna säger att man inte längre behöver gå upp en storlek. Men det vet jag inte själv!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka