• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Goes_on22
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 991
Sv: Lite ny..

Nej det finns inte det, men det skall väl vara runt 190-200 cm långa (vad jag gissar 145 cm i täcke + 50 cm = 195) skackar. Men du skullen också kunna köpa en vagn som har blivit körd för liten häst. Glöm inte att vagnen skall ha svägel :)

Mvh
Emma

195 cm skacklar för en D-ponny är jätte långt. Vi har 155 cm långa skacklar på giggen som är för D-ponny.

Till TS:
Köper du ny rockard från tillverkare så har dom D-ponny storlek så dom vet hur stor den ska vara, köper du privat begagnat kan det vara svårare för ofta har folk inte så stor koll på om vagnen verkligen passar den häst dom kört den med. Mitt tips är att du tar kontakt med en tillverkare och ger denna måtten på din häst så kan h*n berätta vilka mått det ska vara på rockarden :)

Nej det finns inte det, men det skall väl vara runt 190-200 cm långa (vad jag gissar 145 cm i täcke + 50 cm = 195) skackar. Men du skullen också kunna köpa en vagn som har blivit körd för liten häst. Glöm inte att vagnen skall ha svägel :)

Mvh
Emma

Vad är Svägel???

Den del på vagnen där du fäster draglinorna, nr 10 på bilden (syns inte alls bra men har tyvärr ingen bättre bild nu)

9858728.jpg

Liknande trådar

• Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 159
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 682
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 040
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka