Liten klippmaskin

Miss Sixty

Trådstartare
Jag skulle vilja ha råd om en bra liten klippmaskin som man kan använda till att klippa huvud, öron och ben på hästen för jag tycker min stora klippmaskin är lite ohändig att göra det med. Är ett stort plus om klippmaskinen är sladlös den ska som sakt bara användas till huvud, öron och ben.

Har kollat lite på den billiga de har på Hööks någon som har erfarenhet ut av den?

Sv: Liten klippmaskin

Jag har 2 st just för ben och huvud, jag tycker att de är sådär om jag ska vara ärlig.

Man måste ta pälsen innan den blivit så tjock för de är rätt svaga....pälsen på benen brukar kunna bli rätt tät även om den inte är lång och den orkar inte riktigt med det.
Nu har jag köpt en ny stor sak som jag snart ska inviga. :bump:

Benen rekomenderar jag en starkare motor till, men till huvudet funkar de hely ok.

Batteri tiden är inte heller så bra...men det är ju inte så dyra....

Jag har en liten Lister/wahlklippare- Legato- till huvud och ben- men helt ärligt så använder jag den inte för det tar så mkt extra tid och blir inte lika snyggt...
Min häst tycker inte den är roligare än en stora fast den låter mindre i öronen... Så då kan det lika väl gå fort.
Detta är en av de lite dyrare småmaskinerna och jag tycker inte den är bra...

Jag har en Moser Arco. Sen är stark som satan och låter nästan ingenting! :D Lätt är den också så den ligger jättebra i handen.
Tror att den kostar runt 1300:-

Jag har en Wahl, en hundtrimmer som faktiskt funkar skitbra ett bra tag även utan sladd. Det är den som Börjes säljer.

Himla nöjd med den, den är stark och jag klipper annars hunden med den och den gör ett bra jobb.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
890
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 241
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?