Liten valp.

Narcissa

Trådstartare
Imorgon ska jag för första gången åka och kolla på valpkullen där min valp finns! Jag har sett dem på bild innan men inte i verkligheten och jag är så extremt fylld av förväntan. Jag kommer antagligen inte få en valp tilldelad mig imorgon men man vet ju aldrig och en av dem kommer ju faktiskt att bli min. Det känns så himla overkligt. :D
Det var 15 år sen jag hade valp senast så man får ju friska upp sina valpkunskaper. Haha.
Jag längtar så efter den lilla. :love:

Någon mer som ska ha valp nu snart?

Sv: Liten valp.

Jag ska! Jag ska!:bump::banana::banana:

Min valpis är en Golden, som blir 7 veckor idag, ska o hälsa på den på fredag och hämta hem den nästa torsdag!!!:D
Har varit där för en knapp månad sen och hälsat på, men nu har jag fått en tilldelad. Det är sjukt spännande! Visserligen är jag i princip heltidsvakt åt mammas Berner sennen-valp på 15 veckor, men det är ju skillnad mot den här som ska bli MIN :laugh:
Vad är din för ras?

Åh vad spännande!!
Tik eller hane? Har du bild?

Jag ska få en liten lancashire heeler. Och snacka om att jag och pojkvännen ska gulla valpar imorgon! :)

En tik:) Ekbackens La Isla Bonita
Längtar helt galet mycket till fredag :laugh:

I2738604W320H279V20100503T192303Z.jpeg

:love::love::love:
I2738603W320H211V20100503T192206Z.jpeg

(uppfödarens bilder)

Ja det förstår jag!

Jag ska hämta min lilla i vecka 23 och jag längtar mer ju mer det närmar sig. =)

Tala om att kameran ska vara med imorgon.

Ja jag bestämde mig för rasen för några månader sen och jag hade sån himla tur att en uppfödare bara några mil från mig väntade valpar. Så jag sattes upp på intresselistan och vi hade sån tur att tiken fick 7 valpar. :D

Ja :) ägaren sa först "hon är så rädd" men hunden är med på allt! Direkt upp på balanshindren (eller vad de heter)

Nu har jag varit och kollat på dem och de var givetvis underbara!
Jag och pojkvännen har verkligen gullat valpar och sen har vi fått en grundlig undersökning av min tik här hemma. Undrar om hon anar vad som komma skall. ;)

Här är en bild på de små.

dsc02050_87069663.jpg

Vi ska också hämta valp snart, sista helgen i maj. En korthårig vorstehtik ska det bli.
Vi har ju en liten valp redan här hemma också, en blandras mellan jack russel och dvärgpudel som är fyra månader.
Anledningen till att det blir två valpar så tätt inpå är att vi är vana vid och vill ha två hundar, men båda våra gamla hundar har gått bort i vinter.

Vi ska hämta hem våran wachtelvalp på söndag, en hane. Vi har inte haft möjlighet att titta på dem i verkligheten, det är 5 timmar enkel resa och det blev bestämt lite snabbt inpå, vi stod i kö men hade plats sju och det blev sex valpar, men en var tvungen att tacka nej så vi fick våran hane tillslut ialla fall, men fick veta det först när de var 5 veckor. :D

Det ska bli jakthund och familjehund i första hand, jag kommer antagligen att träna en del agilty oxå, men i första hand satsar vi på jakprov och eftersök.

Åhh vorsteh som är så himla fina! Min pojkvän är uppväxt med den rasen och vill ha en sådan sen så man vet aldrig om det blir en sådan i framtiden.:D
Lycka till med valparna!

Vilken tur ni hade att en hoppade av! Jag trodde inte heller att jag skulle få en liten för det var väldigt många som stod på intresselistan men jag fick en och det är jag såååå glad för!

Vad ska den heta? Jag tycker att det är svårt med namn.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
839
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 116
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 538
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 411
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka