Livet med ångest och medicin

Jag sov dåligt i natt. Somnade på kvällen men vaknade och låg och skruvade mig fram och tillbaka. Katten låg i vägen varje gång. Vid halv tre tog jag 3/4 ml Alimemazin. Jag kände att ångesten kröp i mig. Jag var helt ensam och om jag hade behövt hjälp hade jag inte kunnat få det. Men en timme senare hade jag fått effekt av medicinen och kunde somna.

Nätterna är jobbiga. Men lyckas jag sova mig igenom dem är det bra. Jag tar ofta medicin på kvällen för att ge förutsättningar för det. Jag började ju sova dåligt när jag började jobba så då tog jag till det. Men på helgerna hoppar jag ofta över det.

Eftersom jag tog medicin i natt vid halv tre i natt, så vet jag inte om jag får ta mer medicin när jag går och lägger mig ikväll. Känns jobbigt om jag ska få ytterligare en ångestfylld natt, även om ångesten bara blir måttlig.

Önskar jag slapp vara ensam med min ångest.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 484
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: IngelaH
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 357
Senast: G-uldlock
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp