Har varit inne för lite på socialamedia antar jag för att få några andra associationer än dom äldre, så nä ser det inte som något dåligt än så länge.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker du ska sluta rota i mitt liv,Misslyckade individer, med missbruksproblem eller fd missbruksproblem, förakt för andras egendom och regler, förakt för utbildning "skola är bara för de som inget kan", allt är alla andras fel för att de lever på bidrag, har omhändertagna ungar, vanvårdade djur ....
Oh nej, jag har inga fördomar.![]()
Ja, upplever också att det ändrats lite från det du beskriver till bildningsförakt. Innan tänkte jag även på typ KRIS, fd kriminella och fd missbrukare som börjat hamna på rätt väg. Men nu känns det synonymt med bildningsförakt och faktaresistens.För en sådär 25 år sen hörde jag folk använda det som förklaring till att de tagit sig någonstans i livet utan formell utbildning. Såna som bra och välbetalda jobb utan egentliga kvalifikationer.
Numera tänker jag mest på folk med bildningsförakt och som har svårt att se igenom retorik från SD och liknande.
Väggord?Mina konnotationer som poppar upp rent spontant är (utan inbördes ordning):
Gledbygd, socialt arv, låg utbildning, bristande källkritik, väggord, tatueringar, Ullared, SD-röster, många barn med olika partners som heter typ Cassandra, Tindra och Kevin.
Carpe diemVäggord?![]()
Väggord?![]()
Haha magiskt!
Finns det någon anledning till att väggord är så mycket bättre om de skrivs på engelska?
Latin slår högre tror jag!Finns det någon anledning till att väggord är så mycket bättre om de skrivs på engelska?
Jodå, jag har sett flera på FB. De flesta har samma åsikter som de vita kränkta männen om utbildning, feminism och flyktingar.Kan inte komma på att jag hört en kvinna använda uttrycket. Har ni det?
Jag har en sådan gammal bekant på Facebook. Han gnäller gång på gång om hur dumma i huvudet soc och samhället? är.Bildningsförakt, olika former av rasism eller fördomar, skyller sin livssituation på samhället eller andra istället för sig själv (då tänker jag på folk som verkligen haft alla förutsättningar att förändra sin situation), ej stadsbor osv.
Samma här men vågade inte skriva det ordetFrasen "livets hårda skola" ger mig white trash-vibbar, så det är ju inget positivt laddat ord direkt.
Haha magiskt!
Jag måste komma med en följdfråga. Är det okej med en tavla med en fras på?![]()
Jag tror det, en kvinnlig professor från ett par universitet i Europa -Life is hard and cruel var hennes motto.Kan inte komma på att jag hört en kvinna använda uttrycket. Har ni det?