Livrädd för att hon ska vara halt!

Sv: Livrädd för att hon ska vara halt!

Tack för omtanken :p

Nu har vi varit på återbesök och pållan var 90% bättre men vi sprutade henne igen för jag vill att hon ska vara helt 100 innan jag börjar rida. Så nu ska hon vila denna veckan också innan jag får börja skritta.
Planerar även att skritta lite längre än "nödvändigt" ifall det går. Jag är sååå nojig för att hon ska bli halt igen :crazy:

Tack för tipset om tömkörning! Det hade jag inte ens tänkt på. Jag kan inte tömköra henne ute men i paddocken funkar fint och det skulle säkert fungera att snirkla runt i beteshagarna också. (Hon är fin att tömköra men jag vill hålla mig på inhägnat område :angel:)

Mvh JV
 
Sv: Livrädd för att hon ska vara halt!

Liten uppdatering från oss ifall någon orkar läsa.

Pållan är nu delvis igångsatt. Skrittar mkt och travar lite grann, känns fräsch och smidig. Är dock fet då det är svårt att banta en häst som vilar. Igår trampade hon av sig en baksko när hästarna busade i hagen så nu blir det vila tills hovis kan komma ut. Hon är inte synbart halt men mkt av hoven lossnade (kass kvalité) och hon är definitivt inte ridbar sån. Hon kan förövrigt inte ridas utan skor för då finns det ingen hov kvar sen. Nu är jag dessutom rädd för att hon ska avlasta den här hoven och lägga vikten fram... Omskoning under veckan med EL-skor och sedan försiktig igångsättning igen...


Mvh JV med otur
 
Sv: Livrädd för att hon ska vara halt!

Måste bara tillägga att storhäst nr 2 var på klinik i förra veckan och longerades, visades riden och genomböjd u.a. Vet tyckte att han var såååå fin och rörde sig helt fantastiskt så det var ju positivt i alla fall :)

Mvh JV
 

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 545
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 499
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
743
Senast: Lutten
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 479
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp