Röd

Trådstartare
Jag funderar på om jag och sambon är rätt för varandra, hur vet man?

Jag trivs inte helt på jobbet, tråkiga arbetsuppgifter och kollegor men på denna orten finns inte mycket annat och välja på om man inte vill pendla ett par timmar om dagen.
Vad ska man göra?

Jag och hästen trivs inte helt i nuvarande stall, funderar på att flytta tillbaka till ett stall vi stått i tidigare, men det är för och nackdelar där med. Hur bestämmer man sig?

I övrigt är jag väldigt vilsen vart man ska bo? På orten jag bor på nu har jag egentligen bara sambon, jobb och stallplats, som jag fuinderar på hur bra de är egentligen... Mina vänner är utspridda i hela Sverige. Om jag skulle gå isär med sambon så finns det inte så stor anledning att bo kvar här men vart ska jag bo då? Jag kommer från en liten ort och dit vill jag inte flytta tillbaka, har också bott i lägenhet i större stad men det känner jag mig färdig med.

Hur får jag svar på alla dessa frågor?

*gammal användare, nytt nick*
 
Jag tror att om man börjar fundera på dessa frågor så har man innerst inne bestämt sig.

Ta det från början. Vad är det med din sambo som gör att du tvivlar och funderar?

Var du ska bo? Har du familj du vill bo nära? Nån vän du är närmast? Var kan du få jobb?
 
Till skillnad från @hemlig så är jag inte alls säker på att tvivel nödvändigtvis måste innebära att man innerst inne vill/kommer gå isär, även om det förstås stämmer i en del fall. Bara för att nyansera!
Jag har själv haft tvivel angående min sambo då och då, men det har då grundat sig i andra omständigheter, att jag inte trivts med i vardagen (jobb/kollegor/bostadsort/stall tex) och då har det spillt över både på sambo och vänner, och gett mig känslan att jag bara vill bryta med allt och börja om. Verkar jag helt osympatisk nu? :nailbiting:

Saken är den att när jag väl identifierat den verkliga roten (eller rötterna) till otrivseln och gjort förändring så märker jag att problemet - för mig - inte var varken sambo, vänner eller bostadsort. Det var annan otrivsel som drog nåt grått över livet allmänt, om du förstår hur jag menar.
Det här behöver ju förstås inte gälla för dig. Kanske är det dags att gå isär, det beror så mycket på hur du trivs i relationen generellt. Något jag tycker du borde diskutera med din sambo (om du vill fortsätta leva med hen) är om ni kan bli flyttbara. För det låter verkligen som att du behöver en flytt!

Om jag var du skulle jag börja fundera på var jag skulle vilja bosätta mig, utifrån vad som är viktigt för dig. Sedan väga för- och nackdelar med olika städer/orter utifrån närhet till vän/vänner, jobbmöjligheter, olika sätt att bo och hur det är att ha häst däromkring. Det här kan ju ta ett tag, så tills du rett i det så hade jag bytt stall till att börja med. Mycket för att sätta förändringsbollen i rullning.
 
Jag tror att om man börjar fundera på dessa frågor så har man innerst inne bestämt sig.

Ta det från början. Vad är det med din sambo som gör att du tvivlar och funderar?

Var du ska bo? Har du familj du vill bo nära? Nån vän du är närmast? Var kan du få jobb?

Sambon och jag känns mer som kompisar än ett par och vi bråkar en del, känns som vi inte vill samma saker längre..

Jag kan nog jobba lite överallt, många familjemedlemar bor kvar i den lilla orten jag kommer från men vill helst inte bo där igen, finns inga jobb,stall mm
 
Det är rätt jobbigt att försöka klura ut allt på en gång. Ta tag i det som känns mest jobbigt/fel nu. Är det jobbet? Stallet? Relationen? Boendet? Då kanske resten löser sig samtidigt.

Det är svårt att veta vad som skaver mest, just nu känns det som allt skaver :(
 
Till skillnad från @hemlig så är jag inte alls säker på att tvivel nödvändigtvis måste innebära att man innerst inne vill/kommer gå isär, även om det förstås stämmer i en del fall. Bara för att nyansera!
Jag har själv haft tvivel angående min sambo då och då, men det har då grundat sig i andra omständigheter, att jag inte trivts med i vardagen (jobb/kollegor/bostadsort/stall tex) och då har det spillt över både på sambo och vänner, och gett mig känslan att jag bara vill bryta med allt och börja om. Verkar jag helt osympatisk nu? :nailbiting:

Saken är den att när jag väl identifierat den verkliga roten (eller rötterna) till otrivseln och gjort förändring så märker jag att problemet - för mig - inte var varken sambo, vänner eller bostadsort. Det var annan otrivsel som drog nåt grått över livet allmänt, om du förstår hur jag menar.
Det här behöver ju förstås inte gälla för dig. Kanske är det dags att gå isär, det beror så mycket på hur du trivs i relationen generellt. Något jag tycker du borde diskutera med din sambo (om du vill fortsätta leva med hen) är om ni kan bli flyttbara. För det låter verkligen som att du behöver en flytt!

Om jag var du skulle jag börja fundera på var jag skulle vilja bosätta mig, utifrån vad som är viktigt för dig. Sedan väga för- och nackdelar med olika städer/orter utifrån närhet till vän/vänner, jobbmöjligheter, olika sätt att bo och hur det är att ha häst däromkring. Det här kan ju ta ett tag, så tills du rett i det så hade jag bytt stall till att börja med. Mycket för att sätta förändringsbollen i rullning.

Så kan det säkert också vara, klokt skrivet. Dock har jag svårt att identifiera vad som är problemet, det känns som att allt skaver just nu...
 
Så kan det säkert också vara, klokt skrivet. Dock har jag svårt att identifiera vad som är problemet, det känns som att allt skaver just nu...
Kan problemet i dina två trådar hänga ihop? Att allt skaver och det har hänt något i kroppen. Sen om det är förklimakterie eller något annat vet jag inte, och jag menar inte att du därför inte ska förändra något. Men kanske värt en fundering?
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 656
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 996
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 442
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp