Bukefalos 28 år!

Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Gud vad du är trög ginnes. Tidningarna Norra Skåne, Kristianstadsbladet, Tidningen Ridsport, Alingsås Tidningen, Kvällsposten och Helsingborgsbladet, för att bara ta några exempel, har alla haft reportage om detta.

Alla dessa olika journalister tycker att det är något konstigt och skulle aldrig riskera åtal om det var en ogrundad anklagelse som de skrev om. Samtliga tidningar har juridisk expertis till sitt förfogande och har bedömt hela historien som trovärdig och värd att skrivas om.

Djurskyddet i Glimåkra och Lammhult är engagerade och tycker också att det är mycket välgrundade misstankar (dvs tror på mig och de överig hästägarna och de som polisanmält företaget). Livsmedelsverket gör på anmälan av djurskyddet inspektion och kontroll och detsamma kommer Jordbruksverket att göra.

4 polisanmälningar om misstänkt svartslakt (jag är en av dem) samt minst 2 polisanmälningar mot VL. OCH JAG FÅR INTE SKRIVA VAD JAG MISSTÄNKER/TROR OCH SJÄLV UPPLEVET PÅ ETT SKETET INTERNET FORUM UTAN ATT BESKYLLAS AV DIG FÖR ATT SPRIDA FÖRTAL OM EN OSKYLDIG.

Du är med i tråd efter tråd som handlar om detta ämne och skapar bara en massa tjafs och personangrepp på Lillfi och Therez i varenda tråd. VAD HAR DU FÖR PROBLEM EGENTLIGEN! Låt blir att medverka om du inte gillar resonemanget eller stör dig.
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Domstolar dömmer Boj - det gör vi inte själva.

Jo men visst har man dömt ordentligt, både i den här och i förra tråden. Det är ju bara för dig att gå tillbaka och se vad du och andra har skrivit.;)
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Jo men visst har man dömt ordentligt, både i den här och i förra tråden. Det är ju bara för dig att gå tillbaka och se vad du och andra har skrivit.;)

...och vad har tidningarna i så fall gjort när de skriver om anmälan om misstänkt svartslakt - precis detsamma som jag gjort här på buke skivet om mina egna upplevelser. Är djurskyddet också dömmande myndighet när de anmäler vidare till andra myndigheter??

Dömmer gör man i en domstol - fortfarande. Att anmäla en misstanke som är väl grundad och skriva om denna misstanke - är inte att döma. Är inte en polisanmälan grundad på fakta så tas den inte emot och leder inte vidare till förundersökning (viket den gjort i detta fall) - det borde du veta om. Sen är frågan om bevis finns för att väcka åtal - en senare fråga när förundersökning av polis är klar.

Så jag och andra kommer INTE att "sitta fint och tyst" bara för att inget åtal ännu startats av dömmande myndigheter. Vi är som sagt några stycken nu....
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Kanske hade varit bättre om du ifrågasatt INNAN du gav bort hästn.
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Dömmer gör man i en domstol - fortfarande. Att anmäla en misstanke som är väl grundad och skriva om denna misstanke - är inte att döma. Är inte en polisanmälan grundad på fakta så tas den inte emot och leder inte vidare till förundersökning (viket den gjort i detta fall) - det borde du veta om. Sen är frågan om bevis finns för att väcka åtal - en senare fråga när förundersökning av polis är klar.

Så jag och andra kommer INTE att "sitta fint och tyst" bara för att inget åtal ännu startats av dömmande myndigheter. Vi är som sagt några stycken nu....

Misstankar finns att en person på internetforumet Bukefalos vid namn Pjok vid flertalet tillfällen har misshandlat hästen Ametist. Glömt att ge den foder, slagit den och när hästen ansågs oduglig så slussades den iväg som sällskaps häst. Flertalet tidningar har ni kontaktats för att endast skildra ena sidan av saken, då motparten tycker det är rena tramset och därmed undanber kommentarer.
De som känner mig vet att det inte är sant, säjer Pjok.

Ovanstående är givetvis uppdiktat, men jag hoppas du kan se sammanhanget.
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Flertalet tidningar har ni kontaktats för att endast skildra ena sidan av saken, då motparten tycker det är rena tramset och därmed undanber kommentarer.

...flertalet tidningar har kontaktat bägge parter och den ena partern slänger bara på luren vid upprepade tillfällen utan att ge svar på frågorna. :D

så förhåller det sig förstår du :D ...men det kanske du fortfarande inte har fattat....
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Man har INGEN som helst skyldighet att uttala sig i pressen.
Förstår DU?
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Gud vad du är trög ginnes.

Djurskyddet i Glimåkra och Lammhult är engagerade och tycker också att det är mycket välgrundade misstankar (dvs tror på mig och de överig hästägarna och de som polisanmält företaget). Livsmedelsverket gör på anmälan av djurskyddet inspektion och kontroll och detsamma kommer Jordbruksverket att göra.

4 polisanmälningar om misstänkt svartslakt (jag är en av dem) samt minst 2 polisanmälningar mot VL. OCH JAG FÅR INTE SKRIVA VAD JAG MISSTÄNKER/TROR OCH SJÄLV UPPLEVET PÅ ETT SKETET INTERNET FORUM UTAN ATT BESKYLLAS AV DIG FÖR ATT SPRIDA FÖRTAL OM EN OSKYLDIG.



Jag undrar vem som är vad?

I från början ville du och trodde du att du kunde sätta dit henne för att hon ev. slaktat Ametist, jag menar, hon gör precis vad hon vill med egenägda hästar, eller hur?

Det andra, med livsmedelsverket, otjänliga stallar och ev osv osv, har ju egentligen inte du med att göra, och än en gång, vad fanns för preparat i hästarna?
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Du är med i tråd efter tråd som handlar om detta ämne och skapar bara en massa tjafs och personangrepp på Lillfi och Therez i varenda tråd. VAD HAR DU FÖR PROBLEM EGENTLIGEN! Låt blir att medverka om du inte gillar resonemanget eller stör dig.


Läser du bara det du vill?

Jag är med för att ditt och en del andras resonemang från början handlar om att sätta dit en person geno nätet, sprida rykten, varna för, som ännu inte är dömd, och som sagt, hästarna var hennes, ingen var din.
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Man har INGEN som helst skyldighet att uttala sig i pressen.
Förstår DU?

..men gör klokt i att göra det :D ...så är det kanske färdig spekulerat....förstår du :D
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Jag undrar vem som är vad?

I från början ville du och trodde du att du kunde sätta dit henne för att hon ev. slaktat Ametist, jag menar, hon gör precis vad hon vill med egenägda hästar, eller hur?

Det andra, med livsmedelsverket, otjänliga stallar och ev osv osv, har ju egentligen inte du med att göra, och än en gång, vad fanns för preparat i hästarna?

Nej hon gör inte vad hon vill med den egna hästen - det gör ingen av oss. Hänvisar till din här på buke beryktade läskunnighet - börja med vad Jordbruksverket skriver - SÅ INSER SÄKERT ÄVEN DU ATT HA/ÄGA OCH HANTERA HÄST ÄR REGLERAT I LAGAR....

...livsmedelsverket och otjänliga stallar finns anmälda men inte av mig. Det är några andra personer som gjort det och därtill har även djurskyddet gjort en anmälan själva till Livsmedelsverket. LÄS ORDENTLIGT
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Läser du bara det du vill?

Jag är med för att ditt och en del andras resonemang från början handlar om att sätta dit en person geno nätet, sprida rykten, varna för, som ännu inte är dömd, och som sagt, hästarna var hennes, ingen var din.

Ja - jag läser bara det jag vill. Vad läser du får något då :D

Du ligger med på min ignorera lista - så jag har av förklarliga skäl inte sett alla dina inlägg..:D
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Nej hon gör inte vad hon vill med den egna hästen - det gör ingen av oss. Hänvisar till din här på buke beryktade läskunnighet - börja med vad Jordbruksverket skriver - SÅ INSER SÄKERT ÄVEN DU ATT HA/ÄGA OCH HANTERA HÄST ÄR REGLERAT I LAGAR....



Du behöver inte gapa, men i den här frågan, om hennes rätt att slakta eller inte, eller avliva om du så vill, gör hon som hon vill gentemot er f.d hästägare, eller hur?

Precis på samma sätt som jag kan avliva min egen ägandes ko när jag vill, eller hur?

Än en gång, det andra som hon ev misstänks för har ju inte ni som f.d hästägare med att göra, eller hur?
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Ja - jag läser bara det jag vill. Vad läser du får något då :D

Du ligger med på min ignorera lista - så jag har av förklarliga skäl inte sett alla dina inlägg..:D



Ja, det är ju förståndigt:angel: att bara läsa de som håller med och som dömer på förhand.:grin:
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

men i den här frågan, om hennes rätt att slakta eller inte, eller avliva om du så vill, gör hon som hon vill gentemot er f.d hästägare, eller hur?
Men det är väl inte det som är själva kärnpunkten om hon har laglig rätt att avliva sitt eget djur, det är ju självklart att man har, den frågan behöver väl inte ens ställas. Sen om hon har slaktat och använt köttet till livsmedel trots livstidskarensmedlet, då kan det ju vara olagligt.
Det är ju en bit i hela den här historien. Den andra biten är ju förstås hennes affärsmetoder att inte vara ärlig och tala om vad man ska ha hästen till ,att utnyttja en hästägare i en svår situation.
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Misstankar finns att en person på internetforumet Bukefalos vid namn Pjok vid flertalet tillfällen har misshandlat hästen Ametist. Glömt att ge den foder, slagit den och när hästen ansågs oduglig så slussades den iväg som sällskaps häst. Flertalet tidningar har ni kontaktats för att endast skildra ena sidan av saken, då motparten tycker det är rena tramset och därmed undanber kommentarer.
De som känner mig vet att det inte är sant, säjer Pjok.

Ovanstående är givetvis uppdiktat, men jag hoppas du kan se sammanhanget.

Det här var verkligen från en annan planet. Du måste ha missat att Pjok inte är ensam om dessa misstankar, så nån uppdiktad ensidesversion från endast ett håll kan knappast likställas med det här.
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

I från början ville du och trodde du att du kunde sätta dit henne för att hon ev. slaktat Ametist, jag menar, hon gör precis vad hon vill med egenägda hästar, eller hur?
Men det är väl inte så konstigt, det började som en solskenshistoria, men sanningen pekar mer och mer mot något annat.
Det andra, med livsmedelsverket, otjänliga stallar och ev osv osv, har ju egentligen inte du med att göra,
Det har man väl visst det, det är din förbaskade skyldighet att anmäla om du själv misstänker att djur far illa, skulle du kunna gå förbi ett otjänligt stall där utan att reagera till myndigheter?
Det har jag tom med för mig att du skrivit om i en annan tråd att du själv anmälde någon , har jag rätt?
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Det är ju DU som startar alla spekulationer. Inser du inte det?
Har ett brott begåtts så kan du vara säker på att kommer uppdagas i sinom tid.
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Det är ju DU som startar alla spekulationer. Inser du inte det?
Har ett brott begåtts så kan du vara säker på att kommer uppdagas i sinom tid.

Spekulationerna startas när min sk "motpart" inte kan bete sig normalt och svara i telefon...hon vet inte heller var hon bor tydligen och ännu svårare är det med personnummret...

Dessa problem har VL i sin kontakt med 6 olika människor - ger inte det helt naturligt upphov till spekulationer? :D....förstår du :D
 
Sv: Livsmedelsverket vill inte undersöka misstänkt svartslakt

Det där stämmer inte. Slakteriet har varit uppmärksammat av djurskyddsinsp tidigare som Pjok inte har ett dyfft med att göra. Läs de artiklar som finns om det här innan du beskyller andra för spekulation. Då kan du lika gärna beskylla inspektörerna. Nu råkar hon dessutom vara personligen drabbad, så ett agerande från hennes sida är klockrent och har på så sätt blåst nytt liv i ämnet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter avslöjandet i SVT om att hästar svartslaktas i Sverige har landsbygdsminister Eskil Erlandsson fått en skriftlig fråga i riksdagen...
Svar
0
· Visningar
818
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 143
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 075
Senast: Magiana
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Livsmedelsverket anmäler Knorrevångens slakteri i Glimåkra för misstänkt svartslakt. Läs mer...
Svar
8
· Visningar
1 683
Senast: pjok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp