Bukefalos 28 år!

Livsviktig fråga angående Bregott och frysning

Alltså det där lät vansinnigt gott ända tills du nämnde avokado på knäcke. Nä, det går inte. Avocado är något man gojsar ihop med vitlök och lime, alternativt har i sallad om den är i princip omogen och stenhård. Men på knäcke? Näver!
Knäckemacka med bregott och - håll i dig nu! rinnande HONUNG och chiliflakes! Där har vi mackan med sting! Hela dagen! :d

Sjalvklart ar avacado pa hart brod det ultimata. :) Min dagliga lunch hemma ar olivmargarin (har blir det sa klart bregott) tunt skivad lok (helst den som ar helt vit, har hittar jag inte den alltid sa da blir det tunna skivor av rodlok) skivad tomat och pa det skivor av avacado. Med rikligt med nymald havssalt och peppar, garna med rosa, gron, svart i kvarnen, sa blir det rent himmelskt gott.:d

<snip>

Finns dock en kedja med svenskt lösgodis här! :up:

Pip, gnall och yl ... varfor finns det inte nagot gott godis i USA? :wtf: Nu har jag hittat nagot jag maste ta med mig i stora lass hem ... salt lakrits "hard topping" till glass. Det ar bara sa gott att jag maste ata glass hela tiden. Kanske tur att det inte finns hemma. :p
 
Min är inte av täljsten, den är av kalksten/natursten som jag inte kommer ihåg namnet på. Jag har två bakstenar, en i marmor med slät/glatt yta som är skit som numera är pensionerad från sitt liv som baksten och numer är bokpress på heltid, och så denna som jag är så rädd om som är skrovlig jag släpat med mig från ett stenhuggeri i italien av en fårad stenhuggare som på knagglig italienska/spanska/engelska talade om för mig att alla bakstenar med kvalitét har en garanti - vårdar man dem inte med kärlek och värme så kalvar de. :)

Är det kalcium i den och den är från Italien gissar jag på dolosten (dvs bergarten som består av dolomit). Du kan testa men du kommer inte att gilla det :p Kalksten reagerar starkt med syra (dvs det fräser). Ser något ut som kalksten och har ungefär samma hårdhet men inte fräser av syra är det dolosten. Skillnaden mellan dolomit och kalcit är att i dolomiten har det smugit sig in lite magnesium förutom kalciumet.
 
Oh, och honung ... jag alskar bregott, en skiva vasterbotten ost och honung pa hart brod ... maste kolla med chili flakes too:d
 
Jag vet inte om jag kvalar in som ännu värre, men det är något visst med att äta smör ihopvispat med socker. Mina kaksmetar krymper liksom alltid mellan det att jag vispat ihop socker/smör och tills dess att jag ska lägga i något annat. Märkligt det där?! :confused: :sneaky: :D
Det där är också så jäkla gott. Ibland kan jag blanda ihop smör och socker enbart för att det är gott… Säkert väldigt hälsosamt :D
 
Troligtvis bland det nyttigaste som går att äta skulle jag säga! Det bidrar till en balanserad kost och täcker nog upp typ hela kostcirkeln :D
Varenda gång jag hör "Dom andra" undrar jag om de provat... ;)
Själv vispar jag gärna ner äggen i kakan också, innan jag äter upp halva smeten. :d
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp